نرم افزار های طراحی سایت
نوشته شده توسط : طراحی سایت

قبل از این که به نرم افزارهای طراحی سایت بپردازیم به بخش های تشکیل دهنده یک سایت می پردازیم که از چه بخش هایی تشکیل شده است .  یک وب سایت از دو بخش عمده تشکیل شده است . سمت کاربر و سمت سرور . در ادامه به توضیح هر کدام از این ها می پردازیم .

سمت کاربر

به بخشی از سایت گفته می شود که برای کاربران نمایان است و می توانند آن را مشاهده و با آن تعامل داشته باشند . از این بخش به عنوان طراحی گرافیک وب یا طراحی ui وب نیز گفته می شود . برای طراحی کردن این بخش از سایت از نرم افزار های گرافیکی و زبان های مخصوص برنامه نویسی گرافیک وب استفاده می شود .

یکی از بهترین شرکت های تولید کننده نرم های گرافیکی در دنیا شرکت Adobe است . که اولین نرم افزاری که عرضه کرد photoshop بود که با استقبال شدید از طرف کاربران این نرم افزار روبه رو شد و بعد از آن هم نرم افزار های پیشرفته تری در زمینه گرافیک و فیلم سازی ارائه داد . هر ساله هم ورژن جدید محصولاتش را عرضه می کند .

adobe

نرم افزار هایی که برای طراحی گرافیک وب استفاده می شود عبارتند از photoshop , illustrator , after effect … استفاده می شود . از دو نرم افزار اولی برای طراحی بنر وب سایت وعکس ها و همچنین طراحی اوگو استفاده می شود و از نرم افزار after effect  برای طراحی  موشن گرافیک استفاده می شود .

زبان های برنامه نویسی برای طراحی گرافیک سایت عبارتند از : html , css , javascript  است .

این سه زبان مکمل هم دیگر هستند . html  برای تولید محتوا ، css برای استایل دهی به عناصر و javascript برای تعریف رفتار عناصر استفاده می شود .

نرم افزار های زیادی برای ادیت کردن کد های زبان های برنامه نویسی طراحی سایت وجود دارد . از جمله dreamweaver , notepad ++ , sublime , visual studio  و… که برای ادیت کردن کد ها برنامه نویسی طراحی شده است .

هر کدام از این نرم افزار ها دارای قابلیت ها و ظاهر منحصر به فردی هستند که با توجه به سلیقه و راحت بودن کاربر با آن یکی از آن ها انتخاب می شود . با استفاده از این دو ابزار مهم نرم افزار های گرافیک و زبان های طراحی گرافیک وب می توان سمت کاربر مناسبی را برای سایت طراحی کرد .

سمت سرور

این بخش از طراحی وب سایت مربوط به مدیریت محتوا سایت و پردازش داده ها است .  در این بخش از زبان های برنامه نویسی خاصی استفاده می شود تا بتوان محتوا وب سایت و پردازش های مربوط به سایت را انجام داد .

زبان های برنامه نویسی برای این بخش از طراحی سایت عبارتند از : asp , php , jsp , sql , javascript و… است . در هر وب سایت از یکی زبان های asp  یا php استفاده می شود و زبان sql  هم برای طراحی دیتابیس وب سایت استفاده می شود .

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: