نوشته شده توسط : طراحی سایت

طراحی سایت فروشگاهی

امروز در اسپیناس وب می خواهیم در مورد طراحی سایت فروشگاهی صحبت کنیم. طراحی سایت فروشگاهی چه امکاناتی دارد؟ اهداف از طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

تجارت الکترونیک واژه ای است که شما بارها آن را شنیده اید. به معاملاتی که در بستر دنیای اینترنت انجام می گیرد تجارت الکترونیک می گویند که از طریق تکنولوژی های روز دنیا انجام می گیرد. فروشگاه اینترنتی هم یک نوع از تجارت الکترونیک است که معاملات آن از طریق وب سایت انجام می گیرد.

وب سایت فروشگاهی یک کسب وکار آنلاین است که به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی در دنیای مجازی بیزنس کنید. حال این وب سایت که به نوعی بیزنس شما است و در اصل منبع درآمد به حساب می آید. باید دارای یکسری امکانات باشد. با دارا بودن امکانات و آپشن ها مربوط به وب سایت فروشگاهی به راحتی کاربران شما می توانند از وب سایت شما خرید کنند.

در طراحی سایت فروشگاهی ممکن است وب سایت شما خدمتی را ارائه دهد یا اینکه محصولاتی برای فروش عرضه کند. در هر دو صورت وب سایت شما باید سرعت بالایی داشته باشد و امکان را به مشتریان می دهد به راحتی محصولات و خدمات خود را انتخاب کنند و در بستر امن اینترنت پرداخت نمایند.

مزایای طراحی سایت فروشگاهی

در دسترس بودن محصولات و خدمات در اختیار مشتریان

اطلاعات در مورد خدمت یا محصول

امکان مقایسه بین محصولات

قدرت در انتخاب محصولات

تصمیم گیری در مورد خرید محصول

کاهش هزینه های جانبی

ارائه خدمات بهتر به مشتریان

جمع آوری کامنت ها و نظرات مشتریان

طراحی سایت فروشگاهی بر روی استانداردها و اصول سئو سازی انجام می گیرد. این مزیتی است که با الگوریتم های گوگل همگام است و به راحتی در موتورهای جستجوگر رتبه می گیرد.

اگر می خواهید طراحی سایت فروشگاهی موفقی داشته باشید اولین گام، دانستن تمام امکاناتی که مرتبط به وب سایت شما است. با دانستن این امکانات و به کارگیری درست آن، به راحتی می توانید طراحی وب سایت فروشگاهی موفقی داشته باشید.



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

نکات مهم قبل از استارت طراحی سایت

امروز در طراحی سایت اسپیناس وب می خواهیم در مورد نکاتی می خواهیم صحبت کنیم که قبل از شروع به طراحی سایت باید بدانید.

قبل از اینکه طراحی سایت انجام دهید باید به مواردی که مورد نیاز شما است فکر کنید. این امر سبب می شود تا شما به راحتی برای وب سایت خود برنامه ریزی کنید و با اطمینان خاطر قدم در راه درست برای طراحی سایت بگذارید. ما در اسپیناس وب به شما کمک می کنیم تا بهترین راه را برای طراحی وب سایت خود پیدا کنید. علاوه بر این در وب سایت تمامی موارد براساس نیازها و خواسته های شما طراحی گردد.

طراحی سایت

برای چه کاری می خواهید طراحی سایت انجام دهید؟

به این سوال فکر کنید!  “هدف شما از طراحی وب سایت چیست؟”

در ابتدا نوع بیزنس شما تعیین کننده خواهد بود که شما چه نوع طراحی سایتی داشته باشید. مثلا یک شرکت بازرگانی دارید. باید یک طراحی سایت اطلاع رسانی و شرکتی داشته باشید یا اینکه یک فروشگاه لوازم خانگی دارید و علاقه مند هستید که مشتریان شما به صورت آنلاین خرید کنند در این طراحی سایت هدف شما فروشگاه اینرنتی خواهد بود که مشتریان شما در وب سایت محصول مورد نظر را انتخاب کنند و به درگاه بانکی متصل شوند و خرید خود را انجام دهند.

در اولین گام هدف خود را مشخص کنید به درستی انتظارات شما از وب سایت نیز مشخص خواهد شد.

مخاطبان وب سایت شما چه کسانی خواهند بود؟

دومین گام برای وب سایت شما این است که شناخت کامل از مخاطبان خود داشته باشید. زمانی که شما مخاطبان را بشناسید به راحتی می توانید برای گروه های سنی آنها برنامه ریزی کنید. به طوری که تبلیغات شما هم هدفمند خواهد شد. به عبارتی دیگر بازار هدف را شناسایی و مشتریان خود را هدف می گیرید.

نشان تجاری دارید؟

یکی دیگر از فاکتور های مهم که باید به خاطر داشته باشید. نشان تجاری یا همان لوگوی شما است. داشتن نام تجاری به شما خیلی کمک می کند تا بتوانید در ذهن مخاطبان تاثیر مثبتی داشته باشید. علاوه بر این با نام تجاری خود می توانید تبلیغات کنید. اگر در طراحی سایت ، شما نام تجاری یا لوگویی ندارید می توانید به یک طراح خبره سفارش دهید تا یک نشان تجاری برای وب سایت شما طراحی کند.

هنگامی که نام تجاری شما به یک برند تبدیل شود کاربران به وب سایت شما اطمینان بیشتری خواهند کرد. در واقع به راحتی می توانیم بگوییم که کاربران به یک برند راحت تر اعتماد می کنند.

چقدر می خواهید بودجه کنید؟

طراحی سایت خود را به یک شرکت حرفه ای بسپارید. شاید بتوان گفت هزینه ای که برای وب سایت خود می کنید می تواند در موفقیت شما نقشی داشته باشد. البته این بودجه باید معقول باشد و افراد سودجو بسیاری هستند که شما را گمراه می کنند. پس اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید.

چه مطالبی را در وب سایت قرار دهید؟

یکی از قدم های پیروزی در وب سایت شما این است که محتوای مفید و خوب در وب سایت قرار دهید. این مطالب را باید به قدر مفید باشد که مخاطب را جذب کند. در واقع زمانی که مخاطب دنبال متن خاصی است در موتور های جستجوگر سرچ می کند و مطلب وب سایت شما یکی از پیشنهادها موتور جستجوگر خواهد بود. پس محتوا را قدرتمند تولید کنید تا مخاطبان زمان طولانی در وب سایت شما باشد. اگر مطالب شما کاربران را جذب کند یکی از انتخاب های آنها در آینده خواهید بود.

 



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

تولید محتوا در طراحی سایت

امروزه تولید محتوا کلمه ای است که در هر کسب و کار و فعالیت که بخشی از آن در اینترنت صورت می گیرد ، شنیده می شود . حتی در بعضی از شرکت های مهم که به محتوا تولید شده بسیار اهمیت می دهند بخشی از نیرو های خود را صرف تولید محتوا مناسب و با کیفیت می کنند .

تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی ، وب سایت و … یکی از ضروری ترین کار های یک شرکت در فضای مجازی است . هر چه قدر این محتوا برای کاربران و مشترکین شرکت جذاب و تر مفید تر باشد اعتبار و رونق بیشتری به کسب و کار می دهد .

بسیاری از شرکت ها فکر می کنند که تولید محتوا در شبکه های اجتماعی و سایت تنها وقت تلف کردن است و فایده ی دیگری ندارد در حالی که این طرز فکر بسیار اشتباه بوده و در دراز مدت تاثیرات آن کاملا مشهود و جبران کردن آن بسیار سخت و هزینه بردار خواهد بود .

در صورتی که یک شرکت یا سازمان برای کاربران و مشتریان خود در شبکه ای اجتماعی و طراحی وب سایت محتوای مناسب و مفید تولید کنند ، مشتریان بیشتر جذب این شرکت می شوند و از آخرین اخبار و اتفاقات در درون سازمان خبر دار می شوند و به راحتی می توان تغییرات و امکانات و محصولات جدید را به مشتریان اعلام کرد .

 

در ادامه

این مقاله طراحی سایت به برخی از روش های صحیح تولید محتوا مفید و مناسب در شبکه های اجماعی و وب سایت می پردازیم .

یک نکته مهم در تولید محتوا در فضای مجازی این است که قبل از تولید محتوا بستر مناسب برای انتشار محتوا را مشخص کنیم به عبارت دیگر بستر مناسب برای انتشار محتوا را شناسایی کنیم . شناسایی بستر مناسب برای انتشار محتوا تولید شده بسیار مهم است . این بستر می تواند یک وب سایت شرکتی یا شبکه های اجتماعی باشد . نکته مهم این است این است که تشخیص دهیم که چه بستری را انتخاب کنیم که مشتریان و کاربران می توانند به راحتی به محتوای تولید شده توسط ما دسترسی داشته باشند .

یکی از معروف وب سایت هایی که برای کاربران در سایت محتوای مفید تولید می کند وب سایت www.amazon.com  است که محتوای مناسب و مفید را درباره محصولاتی که ارائه می دهد ، تولید می کند .

نکاتی در باره تولید محتوای مفید

1-محتوا تولید شده تا حد ممکن مرتبط با کسب و کار و فعالیت شرکت یا سازمان باشد .

2-محتوا تولید برای کاربران جدید باشد و از تولید محتوا تکراری و کپی خودداری کنید .

3-محتوا تولید شده از نظر خوانایی خوب باشد تا به راحتی کاربران بتوانند آن را مطالعه کنند

4-تا حد ممکن محتوا تولید شده دارای عناصر گرافیکی و تصویری باشد تا به جذابیت مطلب افزوده شود .

5-محتوا تولید شده هر چه قدر هم مفید باشد اما اگر در بستر مناسب انتشار پیدا نکند ، برای شرکت فایده ای ندارد .

نتیجه گیری :

یکی از مهم ترین عوامل مهم در رونق و حفظ مشتریان در هر کسب و کار امروزی تولید محتوای مناسب و مفید در شبکه های اجتماعی و سایت است . تنها نکات مهم در این است که اولا محتوای مفید تولید کنیم و ثانیا آن محتوا را در بستر مناسب که کاربران بتوانند له براحتی به آن دسترسی داشته باشند ، انتشار دهیم .

 



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

اهمیت طراحی سایت در شبکه های اجتماعی

امروز می خواهیم در مورد شبکه های اجتماعی و طراحی سایت این مطلب را به اشتراک بگذاریم. طراحی سایت دارای اصول و استانداردهایی است که اگر این اصول و استاندارد در طراحی سایتشما رعایت شود می توانند موفقیت برای بالا بردن آمار بازدید کننده ها را در پی داشته باشد و به عبارت دیگر تعداد فالوورهای خود را افزایش دهد.

در دنیای امروزی شبکه های اجتماعی به طوری همه گیر شده است که تمامی خبرها در عرض چند ثانیه به کل دنیا مخابره می شود. پس می توانید از شبکه های اجتماعی نهایت استفاده را داشته باشید و در کنار آن مدیریت صحیح و درست شبکه های اجتماعی باعث رونق بیزنس شما خواهد شد و آثار آن را در فروش های خود خواهید دید.

شبکه های اجتماعی

برای شبکه های اجتماعی معیار ها و فاکتورهایی وجود دارد که باید به آن توجه بسیاری شود. همه ما می دانیم بیشتر شبکه های اجتماعی به صورت بصری می باشند. در مورد شبکه های اجتماعی نظیر linkedin ، facebook  ، Instagram باید محتوا وتصاویر به حدی مطلوب باشد که کاربران را جذب کند.

در ادامه می خواهیم در استفاده صحیح از تصاویر و محتوا را در شبکه های اجتماعی توضیح دهیم:

سایز تصویر:

برای استفاده از عکس ها باید به اندازه آنها توجه کنید در شبکه های اجتماعی اندازه عکس ها ۸۰۰*۶۰۰ یا کوچکتر از این اندازه استفاده کنید. این اندازه از تصاویر و عکس ها مطلوب است چون بیشتر کاربران با دستگاه های مختلف نظیر موبایل یا تبلت استفاد می کنند به همین دلیل انتخاب این اندازه برای هر صفحه نمایشی مطلوبیت دارد.

محتوای تصویر:

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در پست های شبکه های اجتماعی ، محتوا است. با دقت و هوشمندانه باید متن مربوطه را انتخاب کنید تا برای کاربران و مخاطبان جذاب باشد. محتواها باید دارای ارزش بالایی باشد تا مخاطبان از خواندن آن حس خوب داشته باشند. این محتوا دریچه تعامل با مخاطبان شما خواهد بود و خیلی سریع می تواند برای وب سایت شما تبلیغاتی داشته باشد.

نکته ی دیگر در زمانی که محتوا را تولید کردید و عکس مورد نظر را انتخاب نمودید. حتما با استفاده از فتوشاپ لوگوی خود را در عکس و تصویر قرار دهید. این امر باعث می گردد که با مخاطب با لوگوی شما آشنا شود و هم چنین عکس و محتوای شما به راحتی دیگران از آن کپی برداری انجام ندهند.

میزان مخاطبان در شبکه های اجتماعی بسیار بالا است. شما به راحتی می توانید که تصاویر مربوط به بیزنس  وب سایت خود در این فضاها انتشار دهید. مثلا درنظر بگیرید که می خواهید برای کاربران وب سایت شما یک کد تخفیف دهید . با انتشار عکس و محتوا در شبکه های اجتماعی به راحتی می توانید به همه کاربران اطلاع رسانی کنید و آنها را از این تخفیف مطلع کنید.

همیشه به یاد داشته باشید زمانی که طراحی وب سایت را انجام می دهید. در وب سایت خود جایگاهی را برای آیکون های شبکه های اجتماعی قرار دهید تا دسترسی کاربران به آن راحت باشد. این امر سبب می شود تا کاربران در شبکه های اجتماعی شما جوین شود و خیلی سریع از اتفاق های وب سایت شما آگاهی پیدا کنند و به وب سایت شما مراجعه کنند. پیامد این کارها ، بالا رفتن ترافیک وب سایت شما خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

سئو در طراحی سایت

در این بخش از مقالات سئو به نکاتی مهمی که بر روی بهینه سازی سایت و طراحی سایت تاثیر دارد می پردازیم .

گوگل برای پیدا کردن و ایندکس کردن وب سایت ها از الگوریتم های بسیار هوشمند و قوی استفاده می کند که هر ساله آن الگوریتم ها را به روز می کند و از روش های جدید تری استفاده میکند . در این مطلب ما می خواهیم به آخرین تغییرات مربوط به این تغییرات بپردازیم . رعایت کردن قواعدی که گوگل تعیین می کند تاثیر بسزایی بر بهینه سازی وب سایت دارد .

Content readably

خوانی محتوا . یکی از آخرین تغییراتی که گوگل اعمال کرده این است که مطالبی که خواندن آن ها برای کاربران راحت تر است را ایندکس کند . هر چه قدر یک محتوا قابلیت خواندن آن بیشتر باشد یا به عبارت دیگر خواندن آن ها برای کاربران خوشایند و راحت باشد احتمال این که این مطلب توسط گوگل ایندکس شود بیشتر می شود .

بسیاری از طراحی سایت ها هستند که محتوای آن ها بسیار مفید است اما به دلیل رعایت نکردن اصول نوشتن مطالب برای وب سایت کاربران از خواندن این مطالب امتناع می کنند .

برای رعایت اصول نوشتن مطالب در وب سایت کار های زیر پیشنهاد می شود :

1-عنوان های مطالب ، کلمات کلیدی را با یک رنگ متفاوت از رنگ متن اصلی انتخاب کنیم

2-پاراگرافی کردن متن اصلی . هیچ چیز به اندازه خواندن یک متن طولانی یکپارچه نیست . حتما اگر مطلب شما طولانی لست آن را به صورت چندین پاراگراف 3 الی 5 خطی تبدیل کنید تا خواندن مطلب برای کاربر راحت شود .

3-قرار دادن تصاویر مرتبط و مناسب با مطلب . قرار دادن یک عکس مناسب در میان متن برای کاربر بسیار خوشایند و اشتیاق او را برای خواندن ادامه مطلب بیشتر می کند .

4-استفاده از فونت مناسب . در تمام متن اصلی سعی کنید از یک فونت واحد استفاده کنید . سعی کنید از یک فونت معمول و قابل خواندن برای بیشتر مردم باشد . مانند : فونت یکان و …

 

30H

این مورد هم یکی از آخرین تغییراتی است که گوگل اعمال کرده . این قاعده به 30H یا همان 30 Header معروف است . به این صورت که در یک وب سایت بیش تر از 30 تا تگ <H> استفاده نشود . گوگل وب سایت هایی که بیش از این تعداد تگ هد استفاده کند را به عنوان متقلب می شناسد و احتمال این که مطالب این وب سایت ایندکس شود بسیار کم می شود .

گوگل تگ های هدر را به عنوان شاخص های یک وب سایت در نظر می گیرد . یعنی یک  طراحی وب سایت را می توان با استفاده از این تگ ها شاخص ها یا کلمات کلیدی وب سایت را مشخص کنیم . به عنوان مثال یک شرکت خدماتی را در نظر بگیرید که می خواهد با کلمه کلیدی شرکت خدماتی به گوگل معرفی شود . پس می تواند مطالبی با عنوان شرکت خدماتی که باید این عنوان با تگ هدر <H> بنویسد را در وب سایت قرار دهد .



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

افزایش رتبه سایت در الکسا

 

در دنیای امروز که صنعت و تکنولوژی به سمت اینترنت در حال حرکت است همه اشخاص و شرکت ها که در فعالیت هستند نیاز به این دارند که علاوه بر دفتر شخصی خودشان یک دفتر مجازی به اسم سایت داشته باشند چون تمامی کاربران در روز حداقل یک بار برای جستجو نیازهای خودشان وارد موتور های جستجو میشوند تا بتوانند اطلاعات و یا خدمات خود را جستجو کنند. هنگام طراحی سایت علاوه بر رعایت اصول طراحی و سئو باید موارد زیر را در افزایش رتبه خودتان در نظر بگیرید.

شما به عنوان شخصی که شاحب سایت و شغل است باید با فهماندن کلمات کلیدی سایت خودتان به گوگل هنگام سرچ مشتریان خودتان بر حسب کلمات کلیدی سایتتان در بین رقبا اول باشید.

افرادی که تبلیغات گوگلی هستند با خرید این تبلیغات سعی در اول شدن در بین رقبای خود را دارند.

رتبه الکسا چیست؟

میتوان گفت که رتبه الکسا یک سیستم است برای رده بندی سایت ها بر اساس بازدیدکنندگان آن سایت.و به هر سایت یک عدد در مقایسه با سایت های دیگر میدهد که نشان دهنده برتری آن سایت به نسبت سایت های دیگر است.

اما بر خلاف رنکینگی که در گوگل وجود دارد رتبه شما هرچقدر به یک نزدیکتر باشد شما از رنکینگ بهتری برخوردار هستید.این رتبه برای افرادی که نوار ابزار الکسا را نصب کرده اند محاسبه میشود.

چرا باید افزایش رتبه در الکسا را داشته باشیم؟

مدیران سایتها و تبلیغ کنندگان در شبکه های آگهی دهنده جهانی برای ارزش گذاری سایت شما از رتبه الکسا استفاده میکند فرض کنید بخواهید آدرس سایت خود را به فروش برسانید . ارزش قیمیت سایت شما بر اساس همین ارزش در الکسا محاسبه میشود. جدا از آنکه افزایش رتبه در الکسا باعث بهتر نتایج گوگل شما میشود.

چگونه برای الکسا شروع به کار کنیم؟

راه های ساده ای که برای شروع به کار الکسا وجود دارد این است که اگر شما مرورگر INTERNET EXPLORER دارید میتونید نوار ابزار الکسا را نصب و در مرورگر خود راه اندازی کنید.و یا اگر از فایرفاکس استفاده مکنید هم میتوانید پلاگین آن را نصب کنید و آن را اجرا کنید. ولی بهتر است از پلاگین فایرفاکس برای این کار استفاده کنید چون تاثیر بیشتری خواهد داشت

روش های موثر برای افزایش رتبه الکسا

 

  1. همان طور که گفته شد نوار ابزار الکسا را نصب کنید و سایت خودتان را به عنوان HOME PAGE مرورگر خود انتخاب کنید
  2. ویجت مربوز به الکسا را در اسیت خودتان نصب کنید.علت این کار این است که اگر بازدیدکننده شما دارای نوار ابزار الکسا نباشد با کلیک بر روی آن نقش نوار ابزار الکسا را اجرا کند
  3. یکی از کارهایی که میتوانید انجام دهید این است که برای سایتتان نوار ابزار اختصاصی تولید کنید در این نوار ابزار اختصاصی توییتر، فیس بوک،.. شبکه های اجتماعی خود را اضافه کنید ولینک آن نوار ابزار را در سایت خودتان قرار دهید تا کاربرانتان آن را دانلود کنند و استفاده کنند.
  4. اگر شما دارای یک شرکت شخصی هستید میتوانید این نوار ابزار را روی تمامی سیستم های شرکت نصب کنید و صفحه خانگی همه آن ها را سایت خودتان قرار دهید
  5. در سایت ها و شبکه های اجتماعی آسیایی مطالب خودتان را قرار دهید.چون کاربران آسیایی جزء بیشترین دارندگان این نوار ابزار هستند(در وافع میتوان گفت ۵۰۰ سایت برتر الکسا بیشتر در آسیا هستند)
  6. از مطالب و ابزارهایی که وب مستران به آن علاقه دارند در سایت خود زیاد قرا دهید چون معمولا وب مستران افرادی هستند که این نوار ابزار را در سایت خودشان نصب دارند و بازدید این افراد از سایت شما مفید است
  7. از تبلیغات گوگلی استفاده کنید چون تبلیغات گوگلی شما را در کلمات خودتان نفرات اول قرار میدهد و بازدید سایت شما را بیشتر میکند. سعی کنید این بازدید کنندگان وب مستر ها باشند چون آن ها جزء افرادی هستند که دارای پلاگین الکسا هستند

یادتان باشد افزایش رتبه در الکسا و یا گوگل به معنای افزایش بازدید سایت شما و افزایش مشتریان است.با ما در طراحی سایت اسپیناس همراه باشید

 

 



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

قالب وردپرس در طراحی سایت

ورد پرس محبوب ترین و قوی ترین و کامل ترین سیستم مدیریت در طراحی سایت محتوا جهان است که به صورت متن باز در سال 2003 توسط مت مولنوگ و تیمش توسعه پیدا کرده که در راه ادامه پروژه موفق B2 ساخته شده . وردپرس به طور مداوم این سیستم مدیریت محتوا را به ورژن های بالاتری ارتقاء می دهد . برای استفاده عموم طراحی شده که هم اکنون دارای هزاران افزورنه و قالب آماده است و از این نظر بسیار غنی است .

قالب وردپرس با استفاده از زبان برنامه نویسی PHP پویا سازی می شود که پس از طراحی سایت  آن از طریق پنل مدیریتی وردپرس قابل ویرایش کردن و درون ریزی می باشد .

قالب های وردپرس در دسته بندی های : شرکتی ، فروشگاهی ، شخصی ، خبری ، دانلودی ، تک صفحه ای و چند منظوره و … در اختیار کاربران قرار داده می شود . قالب وردپرس رایگان فقط در صفحه اصلی آن دارای امکاناتی است اما قالب های که خریداری می کنید دارای امکانات زیادی برای صفحات مختلف و درون ریزی آن دارد .  یکی از وب سایت هایی که در ایران قالب های وردپرس رایگان و قابل خرید عرضه می کند است که دارای تنوع زیادی است  .

در ادامه:

طراحی سایت  قالب وردپرس برای سایت ها به روش های مختلف و با ادیتور های مختلفی انجام می گیرید .

ابزار هایی که برای طراحی یک قالب وردپرس لازم است عبارتند از : ابزاری برای ایجاد هاست آپاچی و دیتا بیس مای اس کیو ال و پی اچ پی که برای این منظور نرم افزار های xampp , wammp , mamp وجود دارد .

ابزاری برای نوشتن کد های html , css , js , php , sql , …  که برای این کار هم نرم افزار های dreamweaver , net bean , sublime , atom , …  وجود دارد و یکی از مرورگر های وب برای نمایش طرح پیاده سازی شده مانند google chrome . mozila firefox, …

 

یک سیستم وردپرسی می تواند دارای چندین قالب مختلف باشد اما در هر زمان می تواند از یکی از آن ها استفاده کند برای نمایش کل قالب های موجود در وردپرس به پنل مدیریتی وردپرس بروید و از منو سمت راست گزینه نمایش – پوسته ها را انتخاب کنید تمام قالب های موجد را نشان می دهد .

قالب ورد پرس در خود وردپرس در مسیر زیر قرار می گیرد

 

Wp-content/themes/

 

قالب وردپرس با استفاده از زبان قدرتمند PHP پویا سازی می شود . برای طراحی یک قالب وردپرس آن را به بخش های مختلفی تقسیم می کنیم که توسط یک فایل کنترل کننده با هم جمع می شوند .

فایل های مهمی که در یک قالب وردپرس وجود دارد عبارتند از : index.php , style.css , function.php , header.php , footer.php , 404.php , page.php , single.php است .

در قالب های وردپرس از تکنولوژی های جدید مانند bootstrap هم برای واکنش گرا کردن وب سایت اضافه می کنند . برای طراحی اختصاصی یک قالب وردپرس نیاز است به زبان های برنامه نویسی html , css , js ,php , sql  مسلط باشید .



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

افزایش رتبه در سایت در گوگل

مسابقه صدر جدولی گوگل !!! یکی از مهم ترین دغدغه های مدیران وب سایت رسیدن به صفحه اول گوگل است . در یک دهه گذشته به دلیل رشد صعودی تعداد وب سایت ها و طراحی سایت ها رو آوردن بسیاری از شرکت ها به دنیای مجازی ، وقتی که ما هر کلید واژه ای را که در گوگل جست و جو می کنیم ده ها مورد وب سایت را برای ما نشان می دهد .

اما کاربران در بیشتر مواقع فقط وب سایت ها و طراحی سایت هایی را که در صفحه اول گوگل هستند را بازدید می کنند . پس بسیار مهم است که وب سایتی که طراحی کرده ایم در صفحه اول گوگل قرار گیرد .

برای افزایش رتبه سایت در گوگل عوامل متعددی وجود دارد که ما در این مقاله به آن می پردازیم .

بهینه سازی زیر ساخت

یکی از مهم ترین عواملی که برای آوردن طراحی وب سایت به صفحه اول گوگل لازم است بهینه سازی زیر ساخت وب سایت است . این بهینه سازی شامل چندین مورد می شود که عبارتند از طراحی وب سایت بر اساس استاندارد های تعیین شده توسط مراجع موثق مانند : www.w3schools.com , www.wordpress.org

و استفاده از تکنولوژی های جدید و مورد پسند گوگل .

استفاده از محتوای مرتبط با کسب و کار . هر چه قدر وب سایت از نظر محتوا غنی باشد احتمال این که در جست و جوی گوگل نمایش داده شود بیشتر می شود .

برای مثال اگر وب سایت معرفی محصولات کنجدی داریم ، تا حد اماکن مطالب مفید و مزتبط به محصولات کنجدی را همراه با تصاویر ، انیمشن ، فیلم و … قرار دهیم . بهتر است حتی عنوان های این مطالب هم شامل کلمات کلیدی که می خواهیم وب سایت ما با آن کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل نمایش داده شود ، باشد .

 

انتخاب دامنه مناسب هم برای نمایش وب سایت در صفحه اول گوگل مهم است . دامنه هایی که شامل کلمه کلیدی به کار رفته در وب سایت باشد ، احتمال ایندکس شدن این وب سایت توسط گوگل بیشتر می شود . تا حد امکان از دامنه هایی استفاده کنید که مرتبط با کسب و کار یا فعالیت وب سایت باشد مانند : www.sitedp.com  که فعالیت این شرکت طراحی سایت یا مثلا www.varzesh3.com  که اخبارمربوط به ورزش را پوشش می دهد.

رعایت نکاتی و قوانینی گوگل برای وب سایت ها تععین کرده است . برای مثال گوگل اعلام کرده که در بخش هدر وب سایت حتما از تگ  <meta name=”description”>استفاده کنید . یا مثلا برای عکس هایی که در وب سایت قرار می دهید حتما از ویژگی alt استفاده کنید .

تبلیغات

طراحی سایت و تبلیغات برای وب سایت شامل دو بخش می شود تبلیغات در گوگل و تبلیغات در وب سایت های دیگر .

تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادوردز است .  گوگل یک سرویس را برای کاربران فرآهم کرده است که مدیران وب سایت می توانند با پرداخت هرینه به گوگل در صفحه اول گوگل به صورت گوگل ادوردز بالا بیاد .

گوگل ادوردز به این صورت است که کلمات کلیدی را تعریف می کنیم و برای آن کلمات کلیدی وب سایت مورد نظر در صفحه اول گوگل قرار می گیرد البته گوگل ادوردز امکانات بیشتری را هم برای استفاده کنندگان از این سرویس قرار داده مثلا به آن ها اطلاع می دهد که با فلان کلمه کلیدی چند بار وب سایت شما کلیک خورده و با چه کلماتی که شما تعریف کرده اید وب سایت کلیک نخورده .

تبلیغات در وب سایت های دیگر یا همان back link  است که لینک وب سایت خود را در وب سایت هایی که رتبه خوبی دارند و احتمال بازدید وب سایت ما در این وب سایت وجود دارد ، قرار می دهیم . یکی از نکاتی که لازم است در بک لینک رعایت کنیم این است که تا حد امکان لینک وب سایت خود را در وب سایت های مرتبط با کسب و کار خود است و هم چنین دارای رتبه خوبی در گوگل است قرار دهیم .

 



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

طراحی سایت و خرید دامنه

هر طراحی سایت برای شما دارای نام منحصر به فردی در کل دنیا دارد که به آن دامنه (domain) گفته می شود . دامنه ها به طور کلی به دو دسته دامنه ملی و دامنه بین المللی تقسیم می شود . هر کشور مستقل دارای یک دامنه ملی منحصر به فردی هستند . که اغلب ساکنان آن کشور اقدام به خرید آن دامنه می کنند . دامنه ملی ایران .ir هستش که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده شده .

دامنه های بین المللی مانند .com , .net , .org دامنه هایی هستند که به صورت بین المللی ارائه می شود و هر یک از کشورها می توانند از این دامنه ها استفاده کنند .
بسیاری از مردم وقتی حرف از خرید دامنه و طراحی سایت می شود فکر می کنند که کار بسیار سختی است و برای انجام دادن این کار باید دانش مربوط به برنامه نویسی و … داشته باشند تا بتوانند دامنه خرید کنند . در حالی که این طور نیست !!!

در این مطلب به آموزش خرید دامنه می پردازیم .

برای خرید دامنه ابتدا به یک وب سایت ارائه دهنده خدمات دامنه مراجعه می کنیم . پس از رفتن به بخش خرید دامنه در وب سایت نام دامنه مورد نظر را همراه با نوع دامنه جست و جو می کنیم مثل : www.sitedesign.website
در صورت ثبت نشدن دامنه توسط فرد دیگری وب سایت به شما اعلام می کند که این دامنه با این نام هنوز ثبت نشده و شما می توانید آن را برای خود خریداری کنید .
اقدام به خرید دامنه کنید پس از آن شما باید این اطلاعات را برای ثبت دامنه وارد کنید :
نام ، نام خانوادگی ، ایمیل ، شماره تلفن ، نام شرکت ، آدرس ، کد پستی ، شماره تلفن همراه ، هویت (حقیقی یا حقوقی) ، کد اقتصادی ، تعیین نام کاربری و رمز عبور و …
پس از انجام مراحل فوق دامنه شما به ثبت می رسد .

تفاوت بین دامنه ملی و دامنه بین المللی

اگر خدمات رسانی یک طراحی سایت ، فقط در داخل کشور باشد، بهتر است از دامنه ی ملی استفاده شود و در اولویت قرار دارد. از نظر هزینه هم مقرون به صرفه خواهد بود چون برخلاف دامنه های بین المللی با نرخ ارز قیمت آن تغییری نخواهد کرد. از طرفی در مواقعی برای همکاری با برخی کشورها وجود دامنه ملی حکم اعتبار را داشته و اهمیت خاصی دارد. نکته دیگری که در مورد دامنه های ملی صدق می کند این موضوع است که قوانین مربوط به هر دامنه به صورت ملی تعریف می شود و تابع قوانین آن کشور خاص می باشد.

بین دامنه ی ملی و دامنه ی بین المللی تفاوت زیادی وجود ندارد . در زیر به برخی از تفاوت های این دو میپردازیم .
برخی از امکانات گوگل مثل گوگل ادوردز تنها برای دامنه های بین المللی قابل استفاده است . یعنی سایت هایی که دارای دامنه بین المللی نیستند نمی توانند از خدمات گوگل ادوردز استفاده کنند .

گوگل دامنه های ملی را که در خود آن کشور بیشتر سرچ می کنند . زودتر از دامنه های بین المللی ایندکس می کند . مثلا وب سایت varzesh3.ir که در ایران بیشتر سرچ می شود زود تر از varzesh3.com (به طور مثال) مطالبش ایندکس می شود و در صفحه اول قرار می گیرد



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

 

تاریخچه طراحی سایت و طراحی سایت فروشگاهی

در قسمت قبل در طراحی سایت در خصوص ابتدای کار طراحی سایت که یک صفحه سیاه بود که روش متنی نشون داده میشد گفتیم .  بعد در خصوص جدول ها  اختراع جاوا اسکریپت و دوره فلش توضیحاتی دادیم.

 

اختراع Css  (سال ۱۹۹۸ ):

مدتی بعد از فلش , یک موضوع بهتر و استاندارد تر و آسانتر اختراع شد.  Cascading Style Sheets  یا به اختصار css  .

کار  css  جدا کردن ظاهر از محتواست. به همین دلیل ظاهر و فرمت در css  قرار میگرد در حالی که محتوا در html  است.

ورژن های ابتدایی css  اصلا انعطاف پذیر نبود. مشکل اصلی در آن زمان عدم پشتیبانی مرورگر ها از css  بود. چند سال طول کشید تا تمام مرور گر ها css  پشتیبانی کنند.

در ابتدا این حوزه بسیار پر باگ بود و کابوس یک طراحی این بود که بعضی از مرور گرها آن را کامل ساپورت نمیکردند !

 

گرید ها , فریم ورک ها و حالت گوشی (سال ۲۰۰۷ )

 

با گسترش کاربران اینترنی گوشی های موبایل مشکلاتی عدید و زیادی برای طراح ها به وجود امد. سایز های متفاوت هر گوشی مشکلات رو دو چندان کرد. گرید ها و ستون های زیادی معرفی شد ولی در نهایت گرید ۹۶۰ و ۱۲ ستونه پیروز شد.

 

معرفی رسمی طراحی رسپانسیو ( سال ۲۰۱۰ ) :

 

فردی به نام Ethan Marcotte  به طور رسمی این قضیه رو اعلام کرد که  محتوا باید ثابت باشد ولی نمایش آنها در نمایشگر ها متفاوت ! و حوزه طراحی واکنش گرا را رسما معرفی کرد. تغییری در کد زنی به وجود نیامد , ما هنوز هم از html  و css استفاده میکنیم.برای یک طراحی رسپانسیو یعنی : چگونه عکس ها نشان داده میشوند, متنها و… چگونه به نمایش در می آیند.

 

کوچ کلی صنعت طراحی به flat  (سال ۲۰۱۰ ) :

 

قبل از این سال ئکمه ها و … خیلی چیز های دیگه گرافیکی بودند و به نوعی کمی ۳ بعدی نشان داده میشدند. اما برای راحت تر شدن طراحی و همچنین تغییرات آسان تراستفاده از طراحی flat  گسترش یافت.

 

آینده …. :

 

فکر کنید که قابلیت drag and drop  قوی تر شدو طراحی بتواند خیلی خیلی آسان تر تغییرات بدهد. توانایی کنترل ۱۰۰ درصد وبسایت وپشتیبانی کامل مرورگر ها از وبسایت.

این ها موضوعاتی هستند در حال حاضر روی آنها کار میشود …



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

 طراحی سایت و رتبه بالا در موتور جستجوگر

طراحی سایت هایی در فرضیه مورد بررسی قرار گرفته است که لینک ابتدای(بالاتر) صفحه وزن بیشتری نسبت به لینک پایین تر در صفحه دارد. برای تست فرضیه ما یک دامنه بی معنی با یک صفحه نخست ایجاد کرده ایم که در طراحی سایت ها لینک هایی به سه صفحه راه دور دارد که در همه آنها همان کلمه بی معنی دقیقا یک بار در صفحه ظاهر می شود. پس از خزیدن موتورهای جستجو در داخل آن صفحات، متوجه شدیم که صفحه ای که لینک بالاتری در صفحه نخست دارد در رتبه اول قرار می گیرد.

این فرایند مفید است، اما تنها فرایند مفید در کمک به آموزش بازاریاب جستجو نیست.

علاوه بر این نوع آزمایش، بازاریاب های جستجو همچنین می توانند هوش رقابتی را بسنجند و بفهمند که چگونه موتورهای جستجو از طریق درخواست ثبت اختراع نهادینه شده توسط موتورهای بزرگ در اداره ثبت اختراعات ایالات متحده کار می کنند. شاید معروف ترین آنها در این میان سیستمی بود که در اواخر دهه1990 میلادی در خوابگاه دانشگاه استنفورد منجر به ثبت گوگل شد، رتبه صفحه،ه با عنوان Patent #6285999: “Method for node ranking in a linked database.” مستندسازی شد. مقاله اصلی در مورد موضوع با عنوان – Anatomy of a Large-Scale Hypertextual Web Search Engine- نیز موضوع مطالعاتی قابل توجهی بوده است. اما نگران نباشید؛ قرار نیست برای تمرین سئو شما به عقب برگشته و یک دوره حساب دیفرانسیل و انتگرال را بگذرانید!

از طریق روش هایی مانند تجزیه و تحلیل ثبت اختراع، آزمایش، و آزمایش زنده، بازاریاب های جستجو در قالب یک جامعه به درک بسیاری از عملیات پایه موتورهای جستجو و مولفه های مهم ایجاد وب سایت ها و صفحاتی که دارای رتبه بالا و ترافیک قابل توجه باشند، نائل شده اند.

بقیه این راهنما به تشریح این مسائل اختصاص داده است. لذت ببرید!

فصل 2: چگونه افراد با موتورهای جستجو تعامل برقرار می کنند

یکی از مهم ترین عناصر برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی آنلاین حول محور سئو، ایجاد و جذب همدلی از طرف مخاطبان است. وقتی بفهمید که بازار هدف شما به دنبال چه چیزی می گردد، خیلی موثرتر می توانید به آن دسته از کاربران دسترسی داشته و آنها را حفظ کنید.

باز هم تاکید می کنیم، “ساخت برای کاربران، نه برای موتورهای جستجو.” به طور کلی در جستجو افراد سه نوع پرسش را مطرح می کنند:

  • “انجام دادن” پرسش های تعاملی: من می خواهم کاری انجام دهم، مانند خرید بلیط هواپیما و یا گوش دادن به آهنگ.
  • “دانستن” پرسش های کسب آگاهی: من نیاز به اطلاعات دارم، مانند نام یک گروه و یا بهترین رستوران در شهر نیویورک.
  • “گشت و گذار در اینترنت” پرسش های مسیریابی: من می خواهم به مکان خاصی در اینترنت مانند فیس بوک و یا صفحه نخست NFL بروم.

وقتی که بازدید کنندگان پرسشی را در کادر جستجو تایپ می کنند و وارد سایت شما می شوند، آیا با آنچه که می بینند، راضی می شوند؟ این همان سوال اصلی است که موتورهای جستجو سعی دارند هر روز میلیاردها بار پاسخ دهند. مسئولیت اصلی موتورهای جستجو فراهم نمودن نتایج مورد نظر کاربران است. بنابراین از خود بپرسید مشتریان هدف شما به دنبال چه چیزی می گردند و مطمئن شوید که سایت شما آن را به آنها ارائه می دهد.

همه چیز با کلمات تایپ شده در یک کادر کوچک آغاز می شود.

  با گذشت سالها نحوه استفاده افراد از موتورهای جستجو تکامل یافته است، اما اصول اولیه انجام یک جستجو تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است. عملکرد بیشتر فرایندهای جستجو چیزی شبیه به این است:  
  1.      تجربه کردن نیاز به پاسخ، راه حل، و یا بخشی از اطلاعات.  
  2.      فرموله کردن آن نیاز در قالب رشته ای از کلمات و عبارات، که با نام “پرس و جو” نیز شناخته می شود.  
  3.     وارد کردن پرس و جو در یک موتور جستجو.  
  4.     پیمایش نتایج برای یافتن یک تطابق.  
  5.     کلیک کردن بر روی یکی از نتایج  
  6.     با دقت نگاه کردن برای یافتن راه حل یا لینکی به آن راه حل  
  7.     اگر حاصل رضایت بخش نبود، بازگشت به نتایج جستجو و پیمایش برای لینکی دیگر یا …  
  8.     انجام جستجوی جدید با اصلاح پرس و جو  


:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

بهبود رتبه سایت در الکسا با طراحی سایت اسپیناس

وب سایت الکسا یک وب سایت بسیار معروف برای نمایش رتبه ترافیک سایت در کشور مورد نظر و در جهان است (www.alexa.com) . برای این که بفهمیم  طراحی سایت که انجام می دهیم وب سایت ما در الکسا دارای چه رتبه است از افزونه الکسا ترافیک رنک  استفاده می کنیم که رتبه وب را در کشور مربوط به سایت و در کل دنیا و همچنین اطلاعات بیشتری درباره وب سایت به ما می دهد . شما هم می توانید این افزونه را نصب و رتبه هر سایت را به دست آورید . برای مثال رتبه سایت اسپیناس در شکل زیر نمایش داده شده .

برای افزایش رتبه وب سایت در الکسا باید موارد زیر را رعایت کنیم :

افزایش بازدید وب سایت

یکی از مهم ترین دلایلی طراحی سایت که باعث افزایش رتبه در الکسا می شود بالابردن بازدید وب سایت است حتی تا آن جا این مورد مهم است که بعضی از وب سایت هایی که دارای رتبه ی خوبی در این وب سایت هستند از نظر کیفیت طراحی وب سایت و بهینه سازی بسیار ضعیف هستند اما چون بازدید روزانه آن ها زیاد است رتبه خوبی دارند .

مراحل بهینه سازی

طراحی سایت شما برای افزایش یازدید وب سایت چند راه حل مهم وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم .

اولین راه حل بهینه سازی زیرساختی وب است است . این بهینه سازی به این معنی است که وب سایت را با توجه به الگوریتم های گوگل و استاندارد هایی که برای طراحی وب سایت وجود دارد ، طراحی کنیم .

دومین راه حل قرار دادن مطالب مفید در وب سایت است . به مطالب جدید و با کیفیتی که خواندن آن ها  برای کاربران خوشایند است مطلب مفید گفته می شود . مدیر وب سایت باید مطالبی که تشخیص داده کاربران به آن مطالب احتیاج دارند را در وب سایت قرار دهد .

سومین راه حل تبلیغات است . یکی از راه های مفید دیگری که منجر به افزایش بازدید وب سایت می شود ، تبلیغات است . تبلیغات وب سایت در دو بخش بک لینک و تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادوردز انجام می شود .

بک لینک  یعنی این که لینک وب سایت خود را در وب سایت هایی که بازدید روزانه ی آن ها زیاد است و ما احتمال می دیم که کاربران از طریق این وب سایت به وب سایت ما هم مراجعه می کنند ، قرار دهیم . که به نسبت هزینه بردار است .

در ادامه 

تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادوردز روشی سریع و به نسبت کم هزینه تر برای افزایش بازدید وب سایت است . برای این کار می توانید به وب سایت هایی که با گوگل همکاری می کنند رفته و نسبت به تبلیغات اقدام کنید .

چهارمین راه حل قرار دادن امکانات مفید برای کاربران است . هر چه قدر وب سایت برای کاربران امکانات خوب    و مفیدی را برای کاربران فرآهم کند احتمال بازدید دوباره کاربر بیشتر می شود . امکاناتی همچون پرداخت الکترونیکی ، ثبت نام کاربران ، پشتیبانی آنلاین و …

پنجمین راه حل ارسال خبرنامه الکترونیکی به ایمیل کاربران تا از کاربران را از آخرین رویداد های وب سایت آگاه کنیم .



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

طراحی سایت و بازاریابی درونی با سئو

چرا باید زمان، تلاش و منابع خود را صرف سرمایه گذاری بر روی طراحی سایت و سئو نمایید؟ وقتی به تصویر گسترده استفاده از موتور جستجو نگاه کنیم، داده های جذابی که حاصل مطالعات متعدد بوده است، پیش چشمان ما ظاهر می گردد. از آن میان ما مواردی را که تازه تر، مرتبط تر، و با ارزش تر بوده اند، انتخاب کرده ایم تا نه تنها به فهم این نکته دست پیدا کنیم که کاربران چگونه طراحی سایت را جستجو می کنند، بلکه کمک کنیم تا یک استدلال قانع کننده در مورد قدرت سئو ارائه گردد.

گوگل با هدایت پژوهشی در ماه اکتبر سال 2011 میلادی توسط شرکت comScore:

  • در ماه آوریل گوگل با 4/65 درصد از جستجوها رتبه اول و پس از آن یاهو با 2/17 درصد و مایکروسافت با 4/13 درصد رتبه های بعدی بازار جستجوی اصلی در ایالات متحده را به خود اختصاص داده اند. (جستجوی یاهو قدرت خود را از مایکروسافت می گیرد. در دنیای واقعی، اکثر وب مسترها درصد بسیار بالاتری از ترافیک خود را از گوگل می بینند که بیشتر از اعداد گفته شده فوق الذکر است.)
  • آمریکایی ها به تنهایی به طور متناوب 3/20 میلیارد جستجو در ماه انجام داده اند. که از این میان گوگل 4/13 میلیارد جستجو، و بعد یاهو(3/3 میلیارد)، مایکروسافت(7/2 میلیارد)، شبکه Ask(518 میلیون)، و AOL LLC (277 میلیون) را به خود اختصاص داده اند.
  • کل جستجوی هدایت شده توسط گوگل 7/67 درصد از همه پرسش های جستجو بوده و در رتبه بعدی بینگ با 7/26 درصد قرار می گیرد.

مطابق با گزارش اوت 2011 فورستر، میلیاردها دلار در بازاریابی آنلاین صرف شده است:

  • در سال 2016 هزینه های بازاریابی آنلاین بالغ بر 77 میلیارد دلار بوده است.
  • این مقدار 26 درصد از تمام بودجه های تبلیغاتی همراه را نشان می دهد.

جستجو در صفحات زرد جدید مطابق با گزارش بورک در سال 2011:

  • 76 درصد از پاسخ دهندگان از موتورهای جستجو برای پیدا کردن اطلاعات در زمینه کسب و کار محلی استفاده کرده اند در مقابل 24 درصد که متوسل به چاپ صفحات زرد شده اند.
  • در 30 روز گذشته، 67 درصد از موتورهای جستجو برای پیدا کردن اطلاعات محلی استفاده کرده اند، و 23 درصد پاسخ دادند که از شبکه های اجتماعی آنلاین به عنوان منبع رسانه های محلی استفاده می کنند.

پژوهش اینترنتی موسسه پیو در اوت 2011 نشان داد:

  • درصدی از کاربران اینترنت که از موتورهای جستجو در یک روز معمولی استفاده کرده اند به طور پیوسته رو به افزایش بوده و از حدود یک سوم از تمام کاربران در سال 2002، به رقمی بالای 59 درصد از تمام کاربران بزرگسال اینترنت رسیده است.
  • با این روند افزایش، تعداد کسانی که از یک موتور جستجو در یک روز معمولی استفاده می کنند در حال نزدیک شدن به 61 درصد از کاربران اینترنت است که از پست الکترونیکی استفاده می کنند، و یا به صورت تمام وقت پای اینترنت هستند.

مطابق با گزارش های StatCounter گلوبال استات، 5 موتور جستجو که ارسال ترافیک در سراسر جهان را بر عهده دارند، عبارتند از:

  • گوگل 62/90 درصد از ترافیک را می فرستد.
  • یاهو 78/3 درصد از ترافیک را می فرستد.
  • بینگ 72/3 درصد از ترافیک را می فرستد.
  • اسک جیوز 36/. درصد از ترافیک را می فرستد.
  • بایدو 35/. درصد از ترافیک را می فرستد.

مطابق با مطالعه سال 2011 اسلینگ شات سئو رتبه بندی نرخ کلیک به شرح زیر بوده است:

  • موقعیت اول در نتایج جستجوی گوگل 2/18 درصد از تمام ترافیک کلیک را دریافت می کند.
  • موقعیت دوم 1/10، سوم 2/7، چهارم 8/4، و بقیه کمتر از 2 درصد از تمام ترافیک را دریافت می کنند.
  • موقعیت اول در نتایج جستجوی بینگ به طور میانگین نرخ کلیک معادل 66/9 درصد دارد.
  • به طور میانگین مجموع نرخ کلیک برای 10 نتیجه اول 32/52 برای گوگل و 32/26 برای بینگ بود.

 

برخی از داده های جالب توجه که شما دریافت کرده اید!

 

چشم کاربران نتایج جستجو را بیشتر در قسمت بالای صفحه دنبال می کند، و نتایج جستجوی تشکل یافته در نتایجی که بابت آنها پول پرداخت شده است، مطابق با پژوهش سال 2011 منتشر شده در بلاگ یوزر سنتریک

همه این داده های مفید حاصل از تحقیقات، ما را به نتیجه گیری های مهمی در مورد جستجو در وب و بازاریابی از طریق موتورهای جستجو رهنمون می شود. به طور خاص، می توان نتایج زیر را بیان کرد:

  • جستجو بسیار، بسیار محبوب است. و هر سال رشد قدرتمندی حدود 20 درصد را پشت سر می گذارد و تقریبا هر آمریکایی آنلاین است و میلیاردها نفر نیز در سراسر جهان.
  • جستجو موجب هدایت مقدار باور نکردنی از فعالیت های اقتصادی آنلاین و آفلاین می شود.
  • داشتن رتبه بالاتر در چند نتیجه اول برای قابلیت مشاهده شدن بسیار مهم است.
  • قرار گرفتن در بالای لیست نتایج، نه تنها بیشترین میزان ترافیک را در پی دارد، بلکه موجب جلب اعتماد مصرف کنندگان در زمینه شایستگی و اهمیت نسبی این شرکت و یا وب سایت می گردد.

یاد گرفتن مبانی و اصول سئو و طراحی سایت  یک گام حیاتی در دستیابی به این اهداف است.



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

طراحی سایت فروشگاهی با ووکامرس

قبلا در مورد ووکامرس با هم صحبت کرده ایم

طراحی سایت

و اینکه ووکامرس چیست و به چه دلیل از آن استفاده میکنیم و اصلا این سیستم چه امکاناتی را برای ما فراهم میکند؟ را به صورت کلی برایتان توضیح داده ایم

ولی الان به صورت خلاصه یک توضیح از ووکامرس برای شما ارائه میدهیم و بعد از آن درباره نحوه نصب و استفاده از ووکامرس صحبت میکنیم.

در واقع ووکامرس یک فروشگاه ساز است که برای طراحی سایت فروشگاهی مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین باید این نکته را در نظر گرفت که این سیستم قابلیت نصب در وردپرس را دارد و تنها در سیستم وردپرس قابل استفاده است. شما اگر قصد طراحی سایت فروشگاهی را دارید با ما همراه باشید

شاید با خودتان بگویید واقعا این فروشگاه ساز حرفه ای است و یا امنیت لازم را برای یک سایت فروشگاهی دارد یا نه؟ میتوان گفت ۳۰% از فروشگاه های دنیا با این سیستم طراحی شده اند. این نشان دهنده این موضوع است که هم لحاظ امکاناتی و هم از لحاظ امنیتی قابل قبول و مطمئن است.

تعدادی از ویژگی های موجود در ووکامرس را میتوان به این صورت بیان کرد

  1. رایگان بودن

سیستم فروشگاهی ووکامرس کاملا رایگان ومتن باز است! به همین دلیل به شما این امکان را میدهد  ووکامرس که سیستم خود را ارتقاء دهید و به راحتی در هاست خود از آن استفاده کنید

  1. فروش محصولات فیزیکی و مجازی

این سیستم به امکان فروش انواع محصولات به صورت فزیکی همراه با در نظر گرفتن هزینه حمل و نقل و یا فروش محصولات مجازی مثل فیلم و ویدیو… را فراهم میکند تا شما بتوانید محصولات مجازی خودتان را بعد از خرید مشتری برای دانلود قرار دهید

  1. گزارش دهی فوق العاده پیشرفته

شما توسط ووکامرس میتوانید به راحتی از سود فروش خودتان و یا تعداد محصولات فروخته شده مطلع شوید. در واقع این سیستم توانایی گزارش گیری بر اساس محصولات ، دسته بند ی ها و زمان … را دارد

  1. در نظر گرفتن حمل و نقل

شما به راحتی میتوانید بر اساس سیستم ووکامرس نحوه ارسال محصولات خود را تعیین کنید و به مشتری حق انتخاب ارسال توسط پست پیشتاز ، پست سفارشی و یا پیک موتوری را بدهید و برای هر کدام هزینه جداگانه ای را در نظر بگیرید تا حق انتخاب را به مشتری بدهید.

  1. در نظر گرفتن مالیات

شما توسط سیستم فروشگاه ساز ووکامرس توانایی این را دارید که برای محصولاتی که شامل مالیات میشوند درصدی از مالیات را در نظر بگیرید تا هنگام محاسبه قیمت کلی هزینه مالیات هم به آن اضافه شود.

  1. انتخاب پوسته های مختلف

شما میتوانید بر حسب نوع کار و محصولات خودتان نوع پوسته کاری را مشخص کنید و با اون نحو محصولات خودتان را به نمایش بگذارید

  1. درگاه های پرداخت

در طراحی فروشگاه اینترنتی ووکامرس شما امکان پرداخت آنلاین به روش های مختلف را دارید و میتوانید محصولات خودتان را به راحتی و با امنیت بالا به فروش برسانید

  1. تخفیف محصولات

فروشگاه ساز ووکامرس به شما این امکان را میدهد به هر تعداد محصول که میخواهید تخفیف های جداگانه و ویژه ای را بدهید.  ووکامرس یا حتی شما میتوانید کد های تخفیف تعریف کنید و یا حتی محدودیت زمانی برای تخفیف خودتان در نظر بگیرید.

نصب ووکامرس

برای نصب ووکامرس جدید وارد مخزن اصلی وردپرس شوید و آخرین نسخه ووکامرس را نصب و با آن کار کنید.ممکن است اول این سیستم برای شما گنگ باشد ولی با گذر زمان با این سیستم بیشتر آشنا میشوید.

در آموزش های بعدی بیشتر با این سیستم و با نحوه کار این فروشگاه ساز حرفه ای آشنا میشوید. با آموزش های بعدی طراحی سایتاسپیناس همراه باشید

 

 



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

طراحی سایت و وب مستر گوگل

توصیه گوگل در طراحی سایت  برای به دست آوردن رتبه بهتر در موتور جستجو به شرح زیر است:

  • صفحات را در اصل برای کاربران طراحی سایت کنید، نه برای موتورهای جستجو. کاربران خود را گول نزنید و سعی نکنید محتوای نمایش داده شده برای موتورهای جستجو با محتوای نمایش داده شده برای کاربران متفاوت باشد، روشی که نام آن معمولا cloaking(پنهان کاری) است.
  • سعی کنید در سایت یک سلسله مراتب واضح و متن با لینک های مشخص وجود داشته باشد. هر صفحه بایستی از حداقل یک لینک متنی استاتیک قابل دسترسی باشد.
  • سایتی مفید و غنی از اطلاعات ایجاد کنید و صفحاتی بسازید که با وضوح و با دقت محتوای شما را توصیف می کنند. اطمینان حاصل کنید که تگ های <title> و ویژگی های ALT توصیفی و دقیق هستند.
  • از کلمات کلیدی برای ایجاد URL های توصیفی و کاربرپسند استفاده کنید. با استفاده از خطای 301 یا ویژگی rel=”canonical” برای رسیدن به هر سند یک نسخه URL فراهم کنید تا کاربر محتوای تکراری دریافت نکند.

اطلاعات سئو برگرفته از دستورالعمل وب مستر بینگ

مهندسان بینگ در مایکروسافت توصیه های زیر را برای طراحی سایت و کسب رتبه بندی بهتر در موتور جستجویشان ارائه داده اند:

  • اطمینان حاصل کنید که یک ساختار URL نو و از نظر کلمه کلیدی غنی در محل وجود دارد.
  • مطمئن شوید که محتوا داخل رسانه های غنی(ادوبی فلش پلیر، جاوا اسکریپت، آژاکس) پنهان نشده و بررسی کنید که رسانه های غنی لینک ها را از چشم خزنده وب پنهان نکنند.
  • ایجاد محتوای غنی از نظر کلمات کلیدی و تطبیق دادن کلمات کلیدی با آنچه که کاربران در جستجوی آن هستند. تولید محتوای تازه به طور منظم.
  • متنی را که می خواهید ایندکس شود، در داخل تصاویر قرار ندهید. مثلا، اگر می خواهید نام شرکت و یا آدرس آن ایندکس شود، مطمئن شوید که آن در داخل آرم شرکت نمایش داده نمی شود.

هیچ ترسی نداشته باشید، از بازاریاب جستجو تبعیت کنید!

علاوه بر این توصیه های رایگان، بیش از 15سال است که جستجو در وب متولد شده است، بازاریاب های جستجو روش هایی برای استخراج اطلاعات در مورد چگونگی رتبه بندی صفحات توسط موتورهای جستجو یافته اند. سئو و بازاریاب ها از این داده ها برای کمک به سایت های خود و مشتریان خود جهت دستیابی به موقعیت بهتر استفاده می کنند.

با کمال تعجب، موتورها از بسیاری از این تلاش ها حمایت می کنند، هر چند قابلیت دیده شدن عمومی پائین است. همایش هایی در زمینه بازاریابی جستجو، مانند Search Marketing Expo، Pubcon، Search Engine Strategies، Distilled، و MozCon مربوط به خود Moz توجه مهندسان و نمایندگانی از تمام موتورهای بزرگ را به خود جلب کرده است. نمایندگان جستجو همچنین گاه به گاه با شرکت آنلاین در وبلاگ ها، انجمن ها و گروه ها به وب مسترها کمک می کنند و مشاوره می دهند.

شاید برای وب مسترها جهت تحقیق درباره فعالیت موتورها هیچ ابزاری بهتر از استفاده آزادانه از موتورهای جستجو برای انجام آزمایش، تست فرضیه ها، و ابراز عقیده وجود نداشته باشد. از طریق این فرآیند تکراری – و گاهی اوقات پرزحمت – بوده است که حجم قابل توجهی از دانش در مورد عملکرد موتورها جمع آوری شده است.

عملکرد موتور جستجوگر

  1. یک وب سایت جدید با کلمات کلیدی بی معنی ثبت کنید(مانند com).
  2. چندین صفحه در آن وب سایت ایجاد کنید، که در همه یک عبارت مشابه مضحک وجود داشته باشد(مانند yoogewgally).
  3. تا آنجا که ممکن است سعی کنید صفحات معادل هم باشند، سپس یکی یکی متغیرها را با قرار دادن متن، قالب بندی، استفاده از کلمات کلیدی، ساختارهای لینک، و غیره تغییر دهید.
  4. از صفحات ایندکس شده و به خوبی خزیده شده در دامنه های دیگر به لینک های دامنه خود ارجاع بسازید.
  5. رتبه صفحات در موتورهای جستجو را یافته و ثبت کنید.
  6. حالا با ایجاد تغییرات کوچک در داخل صفحات، تاثیر آن بر روی نتایج جستجو را ارزیابی کرده و تعیین کنید کدام یک از عوامل ممکن است در مقایسه با همتایان خود نتیجه جستجو را بالا یا پایین می کند.
  7. هر نتیجه ای را که به نظر موثر می رسد، یادداشت کنید، و آنها را دوباره در دامنه های دیگر و یا با شرایط دیگری تست کنید. اگر متوجه شدید که تست های متعدد به طور مداوم نتایج مشابهی را نشان می دهد، باید گفت که شانس آورده و موفق شده اید الگویی که توسط موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرد را کشف کنید.


:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

تاریخچه طراحی سایت

یک تاریخچه مختصر از سیر صعودی صنعت طراحی سایت

علاقه ی به برنامه نویسی من رو به این صنعت کشوند. بعد از ورود متوجه شدم که چیز هایی کوچیک هم توی طراحی سایت نیاز به انجام کلی کار و ترفند داره .

مشکلات رو توی طراحی سایت میشه از روش های مختلفی حل کرد ولی بعد از حل کردن میفهمید که یه چیز دیگه خراب شده L

مشکل نمایش تو مرورگر های مختتلف که الان تقریبا این مشکل مربوط به گذشته است. به هر حال بگذریم …

دوران تاریک تاریخچه طراحی سایت (سال ۱۹۸۹ ) :

اولین سایت ها که ساخته شد کاملا تاریک بودند. در این گونه سایت ها

پس زمینه کاملا سیاه بود و طراحی صرفا مقداری متن بود که روی این صفحات جای گذاری میشد.

جداول – Tables – و آغاز راه (سال ۱۹۹۵) :

با تولد مرورگر هایی که قادر به نمایش عکس بودند نخستین قدم برای طراحی های وب سایت حرفه ای بود.اون زمان رایج ترین راه برای کد زدن استفاده از جداول بود. این المان هنوز هم در HTML  وجود داره ولی اصلا دیگه استفاده نمیشه !

گذاشتن جدول تو جدول و راهی برای ترکیب کردن خانه های جدول سخت ترین نوع سایت ها در اون زمان بودند.

جاوا اسکریپ برای نجات آمد ! (سال ۱۹۹۵) :

جاوا اسکریپت جواب محدودیت های HTML  بود ; البته در آن زمان ، ساخت پنجره های pop up  ، نظم دادن به برخی المان ها و… جاوا از پس این کار ها بر میآمد. امروزه ما سعی میکنیم تا جایی که ممکن است از جاوا استفده نکنیم و با css  کار های گرافیکی را انجام دهیم. با این حال جاوا اسکریپت هنوز هم بسیار قدرتمند است ، هم در جلوی سایت (مثل jquery ) و هم در

بک اند سایت (node.js ).

دوران طلایی آزادی ! ( ۱۹۹۶):

برای شکستن محدودیت های وب سایت ، یک تکنولوژی جدید معرفی شد که قول آزادی بدون محدودیت به طراحان وب سایت میداد. طراحی میتوانست هر شکلی ، دیزاینی ، انیمیشنی و … که دوست داشت بسازد، با ابزاری که به آن flash  میگفتند و میگویند.  قول آزادی درست بود کل کار هایی که با flash  انجام میشد در یک فایل ذخیره میشد و کاربر اگر اخرین نسخه فلش را داشت و یکم هم وقت حوصله ! بارگذاری داشت میتونست انیمیشن ها رو ببینه . این دوران طلایی فلش خیلی زود گذشت چون که فلش بر روی اثرات جست و جو اثر منفی داشت و و لود شدن آن کلی انرژی و مابع سیستم ها رو میگرفت !

سال ۲۰۰۷ تقریبا امراطوی فلش فرو ریخت ، البته در حوزه طراحی سایت

ادامه دارد ….

 



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

طراحی سایت و وب مستر گوگل

توصیه گوگل در طراحی سایت  برای به دست آوردن رتبه بهتر در موتور جستجو به شرح زیر است:

  • صفحات را در اصل برای کاربران طراحی سایت کنید، نه برای موتورهای جستجو. کاربران خود را گول نزنید و سعی نکنید محتوای نمایش داده شده برای موتورهای جستجو با محتوای نمایش داده شده برای کاربران متفاوت باشد، روشی که نام آن معمولا cloaking(پنهان کاری) است.
  • سعی کنید در سایت یک سلسله مراتب واضح و متن با لینک های مشخص وجود داشته باشد. هر صفحه بایستی از حداقل یک لینک متنی استاتیک قابل دسترسی باشد.
  • سایتی مفید و غنی از اطلاعات ایجاد کنید و صفحاتی بسازید که با وضوح و با دقت محتوای شما را توصیف می کنند. اطمینان حاصل کنید که تگ های <title> و ویژگی های ALT توصیفی و دقیق هستند.
  • از کلمات کلیدی برای ایجاد URL های توصیفی و کاربرپسند استفاده کنید. با استفاده از خطای 301 یا ویژگی rel=”canonical” برای رسیدن به هر سند یک نسخه URL فراهم کنید تا کاربر محتوای تکراری دریافت نکند.

اطلاعات سئو برگرفته از دستورالعمل وب مستر بینگ

مهندسان بینگ در مایکروسافت توصیه های زیر را برای طراحی سایت و کسب رتبه بندی بهتر در موتور جستجویشان ارائه داده اند:

  • اطمینان حاصل کنید که یک ساختار URL نو و از نظر کلمه کلیدی غنی در محل وجود دارد.
  • مطمئن شوید که محتوا داخل رسانه های غنی(ادوبی فلش پلیر، جاوا اسکریپت، آژاکس) پنهان نشده و بررسی کنید که رسانه های غنی لینک ها را از چشم خزنده وب پنهان نکنند.
  • ایجاد محتوای غنی از نظر کلمات کلیدی و تطبیق دادن کلمات کلیدی با آنچه که کاربران در جستجوی آن هستند. تولید محتوای تازه به طور منظم.
  • متنی را که می خواهید ایندکس شود، در داخل تصاویر قرار ندهید. مثلا، اگر می خواهید نام شرکت و یا آدرس آن ایندکس شود، مطمئن شوید که آن در داخل آرم شرکت نمایش داده نمی شود.

هیچ ترسی نداشته باشید، از بازاریاب جستجو تبعیت کنید!

علاوه بر این توصیه های رایگان، بیش از 15سال است که جستجو در وب متولد شده است، بازاریاب های جستجو روش هایی برای استخراج اطلاعات در مورد چگونگی رتبه بندی صفحات توسط موتورهای جستجو یافته اند. سئو و بازاریاب ها از این داده ها برای کمک به سایت های خود و مشتریان خود جهت دستیابی به موقعیت بهتر استفاده می کنند.

با کمال تعجب، موتورها از بسیاری از این تلاش ها حمایت می کنند، هر چند قابلیت دیده شدن عمومی پائین است. همایش هایی در زمینه بازاریابی جستجو، مانند Search Marketing Expo، Pubcon، Search Engine Strategies، Distilled، و MozCon مربوط به خود Moz توجه مهندسان و نمایندگانی از تمام موتورهای بزرگ را به خود جلب کرده است. نمایندگان جستجو همچنین گاه به گاه با شرکت آنلاین در وبلاگ ها، انجمن ها و گروه ها به وب مسترها کمک می کنند و مشاوره می دهند.

شاید برای وب مسترها جهت تحقیق درباره فعالیت موتورها هیچ ابزاری بهتر از استفاده آزادانه از موتورهای جستجو برای انجام آزمایش، تست فرضیه ها، و ابراز عقیده وجود نداشته باشد. از طریق این فرآیند تکراری – و گاهی اوقات پرزحمت – بوده است که حجم قابل توجهی از دانش در مورد عملکرد موتورها جمع آوری شده است.

عملکرد موتور جستجوگر

  1. یک وب سایت جدید با کلمات کلیدی بی معنی ثبت کنید(مانند com).
  2. چندین صفحه در آن وب سایت ایجاد کنید، که در همه یک عبارت مشابه مضحک وجود داشته باشد(مانند yoogewgally).
  3. تا آنجا که ممکن است سعی کنید صفحات معادل هم باشند، سپس یکی یکی متغیرها را با قرار دادن متن، قالب بندی، استفاده از کلمات کلیدی، ساختارهای لینک، و غیره تغییر دهید.
  4. از صفحات ایندکس شده و به خوبی خزیده شده در دامنه های دیگر به لینک های دامنه خود ارجاع بسازید.
  5. رتبه صفحات در موتورهای جستجو را یافته و ثبت کنید.
  6. حالا با ایجاد تغییرات کوچک در داخل صفحات، تاثیر آن بر روی نتایج جستجو را ارزیابی کرده و تعیین کنید کدام یک از عوامل ممکن است در مقایسه با همتایان خود نتیجه جستجو را بالا یا پایین می کند.
  7. هر نتیجه ای را که به نظر موثر می رسد، یادداشت کنید، و آنها را دوباره در دامنه های دیگر و یا با شرایط دیگری تست کنید. اگر متوجه شدید که تست های متعدد به طور مداوم نتایج مشابهی را نشان می دهد، باید گفت که شانس آورده و موفق شده اید الگویی که توسط موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرد را کشف کنید.


:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت
پروتکل HTTPS در طراحي سايت فروشگاهي

 

امروز می خواهیم در مورد پروتکل HTTPS در طراحی سایت صحبت کنیم که این سوالی است که در بین وب مسترها مطرح می شود. که آیا HTTPS یکی از فاکتورهایی است که در سئو نقش دارد. برای انتقال سایت به HTTPS ممکن است چند روزی درگیر آن باشد ولی در آخر می توانید ببینید که تاثیری در سئو خواهد داشت. برای گرفتن نماد اعتماد در وهله اول اصولی انجام گیرد و همچنین این پروتکل امن در دامنه شما انجام گیرد.

بیشتر وب مسترها در طراحی سایت می دانند که گوگل ، وب سایت هایی را بیشتر می پسندد که امنیت بالایی داشته باشند به همین دلیل است که وب مسترها را برای استفاده از پروتکل HTTPS برای امنیت وب سایت ها تشویق می کنیم. در گزارش های ارائه شده به راحتی می توانید ببنید که محبوب ترین سایت های دنیا پروتکل HTTPS دارند که در حدود ۲۵% از کل ترافیک دنیا را به خود تخصیص داده است.

سایت های برتر دنیا با پروتکل HTTPS

طبق بررسی ها ، در ۱۰۰٫۰۰۰ دامنه وب سایت ها اول دنیا بیشتر از پروتکل HTTPS استفاده شده است طراحی سایت فروشگاهی و همچنین استفاده از پروتکل HTTPS در دنیا حدودا سه برابر شده است.

HTTPS یک پروتکل استاندارد استفاده برای ارتباطات از طریق اینترنت است. توسعه پروتکل HTTP توسط تیم برنرزلی در سال ۱۳۸۹ در شبکه جهانی انجام شده است. با این پروتکل به طور بالقوه محافظت نشده است و به راحتی در دسترس هکرها ، جاسوسی قرار بگیرد. برای حفاظت از یکپارچگی و محرمانه بودن دیتاها روی اینترنت توسعه داده شد و پروتکل HTTPS را به صورت رمزنگاری طراحی سایت فروشگاهی را امن نگه می دارد. به این صورت برای معاملات پرداختی در وب سایت ها به درگاه ها از این پروتکل امن استفاده می شود. در ها به شما توصیه می گردد که از این پروتکل استفاده نمائید تا محیط امنی را برای پرداخت های اینترنتی داشته باشید.

مزیت های پروتکل HTTPS

برای تغییر پروتکل دامنه به HTTPS مزایای را دربر خواهد داشت. در ادامه مطلب به برخی از این مزایا اشاره می کنیم:

امنیت و حریم شخصی:

مزیت اصلی HTTPS وب سایت ها را امن تر می کند. این یکی از بزرگترین مزیت های این پروتکل امن است. زمانی که امنیت وب سایت شما بالا می رود صفحات وب که در آن اطلاعات شخصی و محرمانه را می توانند تجربه کنند. کاربران نیز یک تجربه امن و  خصوصی را تجربه می کنند.

اعتماد:

تصورکنید که کاربران به وب سایت شما مراجعه می کنند یگ پیام هشدار امنیتی از گوگل را دریافت می کنند که سایت دارای امنیت نیست. این باعث می شود که کاربران به وب سایت شما اعتماد نکنند و بر روی دکمه تماس کلیک نکنند. در نتیجه به وب سایت شما آسیب خواهد رساند و از اعتبار وب سایت کم خواهد کرد. با پروتکل HTTPS اعتماد بالاتری از کاربران را به دست خواهد آورد.

دیتا ارجاع:

گوگل سایت را آنالیز می کند و به وب سایت هایی که از HTTP به HTTPS تغییر می دهند با ارزش تر است و ترافیکی که از وب سایت هایی با پروتکل HTTPS است رتبه های بهتری را در نظر می گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

 

سئو در طراحی سایت

چرا موتورهای جستجو بدون سئو نمی توانند سایت مرا شناسایی کنند؟

موتورهای جستجو هوشمندند، اما هنوز هم سئو در طراحی سایت به کمک نیاز دارند. موتورهای جستجوی مشهور همواره در تلاشند تا تکنولوژی وب گردی خود را بهبود بخشیده و نتایج بهتری را به کاربران بازگردانند. با این حال، درباره اینکه موتورهای جستجو چگونه می توانند کار کنند، محدودیت هایی نیز وجود دارد. در حالی که سئوی مناسب می تواند هزاران بازدید کننده را به سمت شما سوق داده و موجب افزایش توجه به  طراحی سایت شما شود، سئوی نامناسب می تواند سایت شما را در اعماق نتایج جستجو دفن کرده و آن را از دیدگان مخفی سازد.

سئو علاوه بر اینکه محتوا را در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد، همچنین می تواند رتبه بندی را افزایش دهد به طوری که محتوای مورد نظر جستجوگران به آسانی در دسترس آنها قرار گیرد. رقابت در اینترنت به طور فزاینده ای در حال شدیدتر شدن است و آن دسته از شرکت ها که مجهز به سئو می شوند، از دید بازدیدکنندگان و مشتریان دارای برتری هستند.

آیا من می توانم سئو را برای خودم انجام دهم؟

دنیای سئو پیچیده است، اما اکثر مردم به راحتی می توانند در طراحی سایت اصول اولیه آن را درک کنند. حتی مقدار کمی از دانش می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. آموزش های رایگان زیادی درباره سئو بر روی وب به طور گسترده در دسترس است، از جمله همین راهنمایی که مطالعه می کنید. با داشتن چنین راهنماهایی و نیز کمی تمرین شما به خوبی می توانید راه خود را در تبدیل شدن به یک استاد طی کنید.

بسته به وقتی که اختصاص می دهید، تمایلتان برای یادگیری، و پیچیدگی وب سایت شما، ممکن است تصمیم بگیرید که برای سر و سامان دادن به کارها به یک متخصص نیاز دارید. شرکت هایی که روش سئو را در پیش می گیرند، می توانند متفاوت باشند؛ برخی از آنها با تمرکز بسیار تخصصی و بقیه با رویکرد گسترده تر و کلی تر.

در هر صورت، خیلی خوب است که شرکت بخواهد مفاهیم اصلی آن رادرک کند.

چه مقدار از این مقاله را باید بخوانم؟

اگر در مورد بهبود ترافیک جستجو جدی هستند و با سئو آشنا نیستید، توصیه می کنیم این راهنما را از ابتدا تا انتها بخوانید. ما سعی کرده ایم تا آنجا که ممکن است آن را مختصر و مفید و آسان ارائه دهیم. برای کسانی که یک نسخه PDF قابل چاپ را ترجیح می دهند، یک نسخه وجود دارد و نیز ده ها منبع دارای لینک به دیگر سایت ها و صفحاتی که شایسته توجه هستند.

برای درک شیوه های موثر بهینه سازی موتورهای جستجو، مطالعه همه قسمت های این راهنما مهم است.

فصل 1 چگونه موتورهای جستجو کار می کنند؟

موتور جستجو دارای دو وظیفه اصلی است: خزندگی و ساخت ایندکس، و ارائه لیستی رتبه بندی شده از سایت هایی که مرتبط ترین محتوا را دارند به کاربران جستجو.

  1. خزندگی و ایندکس سازی

شبکه جهانی وب را به عنوان شبکه ای از ایستگاه ها در سیستم متروی یک شهر بزرگ تصور کنید.

هر ایستگاه یک سند منحصر به فرد(معمولا یک صفحه وب، گاهی نیز فایل های PDF، JPG، و دیگر فایل ها) است. موتورهای جستجو نیاز دارند تا کل شهر را “بخزند” و تمام ایستگاه های موجود در طول راه را پیدا کنند، بنابراین باید از بهترین مسیر در دسترس- لینک ها استفاده کنند.

  1. خزندگی و ایندکس سازی
  2. خزندگی و ایندکس سازی از میلیاردها سند، صفحه، فایل، خبر، فیلم، و رسانه موجود در شبکه جهانی وب.
  3. ارائه پاسخ
  4. ارائه پاسخ به پرسش های کاربر، اغلب از طریق لیست هایی از صفحات مرتبط که آنها را بازیابی کرده و بر اساس میزان ارتباط با پرسش رتبه بندی کرده اند.


:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

چرا طراحی سایت برای کسب و کار شما بسیار مهم است ؟

امروزه ، صنعت طراحی سایت تبدیل به یک مورد مهم و ارزشمند برای ارتقای یک کسب و کار و بازاریابی برای یک محصول شده است.

برخی از مردم سعی میکنند با جست و جو و  کمک گرفتن کار طراحی سایت رو خوشان انجام میدهند و علاوه بر آن طبیعتا شرکت هایی برای انجام کار طراحی سایت وجود دارد.

با توجه به اینکه میلیون ها کاربر روزمره به وبگردی و  پیدا کردن چیز های مورد نیازشان مشغول هستند ، بسیاری از شرکت ها دوست ندارند که سود عاید از این بازار را از دست بدهند.

پس شما برای موفقیت در این حوزه نیاز به یک سایت که به خوبی طراحی شده است تا نیاز های شما را پاسخ گوید احتیاج دارید.

استفاده از بیلیبورد ها و تبلیغات خیابانی برای معروف کردن شما مفید است اما امروزه مردن بیشتر دوست ددارند در خانه هایشان بنشینند و با کمال آرامش در اینترنت جست و جو کنند تا اینکه در خیابان به بیلبورد ها نگاه کنند.

در ادامه

برای موفقعیت در این حوزه این موضوع بسیار حائز اهمیت است که خودتان با استفاده از اموزش ها و قالب های اماده و.. وب سایت رو طراحی نکنید و این کار رو به دست یک حرفه ای بسپارید.

دیزاین وبسایت بسیار مهم است چون که مانند دری برا وردو مشتریان به کسب و کار شماست . کاربران فقط ۴ تا ۶ ثانیه تصمیم میگیرند که بازدید از وبسایت رو ادامه دهند یا انرا ترک کنند .

اگر از یک وبسایت حرفه ای استفاده نکنید ، نمیفروشید !

چون که وب سایت شما برای کسب و کارتان مهم است بهتر است شرکتی را برای امر طراحی سایت انخاب کنید که فقط در کار طراحی حرفه ای نباشند ! شرکت مورد نظر باید قابل اعتماد باشد و علاوه بر طراحی خدماتی هم مثله گارانتی و پشتیبانی به شما ارائه کند.

شما میتوانید شرکت های طراحی وب سایت بسیار بسیار زیادی رو پیدا کنید و همیشه بهترین و قابل اعتماد ترین را انتخاب کنید.

شرکت مناسب میتواند آینده شما را بسازد و انتخاب اشتباه میتواند در این زمینه فقط باعث ضرر و زیان شود.



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

چگونه یک طراحی سایت داشته باشیم؟

در دنیای دیجیتالی امروز وجود یک سایت حرفه ای برای کسب و کار شما بسیار مهم است. با داشتن یک سایت حرفه ای با طراحی سایت عالی اتفاق می افتد. سایت حرفه ای می تواند به کسب و کار شما اعتبار دهد. حال به این نکته باید توجه کنیم که طراحی سایت حرفه ای را توسط چه کسانی انجام دهیم؟

اهداف طراحی سایت حرفه ای چیست؟

هرسایتی را براساس اهدافی که دنبال می کند نیاز به طراحی دارد. در واقع می توانیم بگوییم که داشتن یک سایت می تواند موتوری برای حرکت کسب و کار شما باشد . سایت باید ویژگی های منحصر به فردی داشته باشد که با یک طرح فوق الاعده مخاطب جذب سایت شما شود.

با کاربری بسیار راحت برای مخاطب می تواند زمان زیادی را در سایت شما وقت بگذارد. خاص بودن گرافیک سایت می تواند یکی دیگر از ویژگی های سایت شما باشد. شما با داشتن یک سایت حرفه ای به راحتی می توانید از رقیبان خود یک گام جلوتر باشید.

و اما طراحی سایت حرفه ای

نکات زیر را به حرفه ای بودن یک سایت اختصاص می دهیم:

  1. قالب حرفه ای سایت
  2. سازگاری با تمام دستگاه ها (واکنشگرا)
  3. سازگاری با مرورگرها
  4. چند زبانه بودن
  5. رابط کاربری عالی
  6. تجربه کاربری عالی
  7. مدیریت محتوا
  8. امکان پشتیبانی
  9. بهینه سازی یا سئو
  10. جستجوگر فعال

و در ادامه نکات بسیار زیاد دیگری هم وجود دارد که ما به چند نکته اساسی در این مقاله اشاره کرده ایم.

برای داشتن یک طراحی سایت حرفه ای کافی ست با ما تماس بگیرید و از مشاوران ما برای راه اندازی یک سایت حرفه ای کمک بگیرید.

 همواره با شما هماره خواهد بود و در تمامی مراحل با شما همگام می شود تا بهترین ها را برای شما به ارمغان بیاورد.

 



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

 

طراحی سایت و پنالتی شدن وب سایت ها

در مقاله امروز می خواهیم در مورد طراحی سایت و پنالتی شدن وب سایت ها با هم صحبت کنیم .
قبل هر چیزی باید در مورد پنالتی شدن وب سایت ها مطالبی را بدانیم و چرا برخی از طراحی سایت ها منجر به پنالتی شدن وب سایت ها می شود.
پنالتی شدن یعنی جریمه ای که توسط گوگل صورت گیرد. این جریمه ها ممکن است ایندکس نشدن یا حذف شدن مطالب است. زمانی که شما یک مطلب تکراری و کپی را از وب سایت های دیگر روی سایت قرار می دهید این محتوا ابندکس نمی شود حتی ممکن است پس از مدت زمان طولانی هم مطلب ایندکس نشود. تعاریف دیگری هم از پنالتی شدن وب سایت است که وب سایت حذف می شود.

به طور کلی می توانیم بگوییم که هر جریمه ای که توسط گوگل انجام شود را پنالتی می گویند. یک سوالی که همیشه ذهن کاربران را درگیر می کند این است که زمانی که مطلبی را در سایت منتشر می کنند و این مطلب در گوگل رتبه های خوبی دارد ولی بعد از مدتی دچار افت می شود و رتبه های آن تنزیل پیدا می کند . این موضوع به این دلیل است که ممکن است محتواهای مشابه جدید طبق الگوریتم ها رتبه بهتری از محتوای شما بگیرید یا این که گوگل الگوریتم های جدیدی را برای رتبه بندی محتوا اعمال کند.


به همین دلیل ممکن است بیشتر سایت ها جایگاهشان در گوگل تغییر پیدا کند. این تغییرات پنالتی شدن گوگل نیست بلکه الگوریتم های گوکل هستند که دائما در حال اجرا است. در مواقعی که طراحی سایت شما درست و اصولی انجام گیرد پنالتی شدن برای وب سایت شما وجود نخواهد داشت

فاکتورهای پنالتی شدن وب سایت

فاکتور های بسیاری برای پنالتی شدن یک وب سایت وجود دارد. یکی از فاکتورها اسپم شدن محتوا است. بسیاری از جریمه شدن وب سایت ها به دلیل محتوای تکراری در وب سایت می باشد. یا اینکه محتوای تکراری روی سایت قرار دهید. از طرف دیگر کلمات کلیدی نا مرتبط با موضوع وب سایت شما می تواند سایت را پنالتی کند. این کارها باعث اسپمر شدن وب سایت شما می شود.
الگوریتم های جدید از دیگر فاکتورهایی است باید طراحی وب سایت شما طوری انجام گیرد که با الگوریتم های جدید وب سایت دچار نوسان در رتبه های گوگل نشود. یا اینکه اسپمر شناخته نشود. هر چه قدر رنک شما بهتر باشد رتبه خوبی خواهید گرفت و به وب سایت شما اعتماد بیشتری خواهد کرد.


از فاکتور های دیگر، به صورت تخصصی بک لینک گرفتن است باید اصول لینک ساختن را راعایت کنید . این یکی فاکتورهای مهم و کلیدی در پنالتی سایت ها است زمانی که به درستی و طبق اصول انجام نشود . ممکن است کلا وب سایت شما حذف گردد. اگر اصولی بک لینک گرفتن انجام شود باعث تسریع در رتبه های شما خواهد شد.
قالب اختصاصی یکی دیگر از فاکتورهای مهم در پنالتی شدن است اگر قالب شما اختصاصی انجام نگیرد. محتوا در دسترس نخواهد بود تا ایندکس شود . همین باعث عدم رتبه گرفتن وب سایت شما خواهد شد. در طراحی سایت اسپیناس تمامی قالب های وب سایت ها از صفر تا صد کدنویسی می شود پس نگران این فاکتور از طراحی سایت نباشید.



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

۱۰ راه افزایش بازدیدکنندگان طراحی سایت شما (قسمت ۲)

۶- پس از انتشار app  ، انرا معروف کنید ! 

 

وقتی که طراحی سایت شما به تعداد مشخصی بازدید کننده رسید و پیاده سازی یک اپلیکیشن موبال رو آغاز کردید ، کارتون تموم نمیشه.

 

بهترئه که app   خودتون رو توی وبسایت ها بزرگ ، و پلتفرم های عرضه مثله بازار خودمون یا حتی google   قرار بدید.

 

۷- به وبسایت ها لینک بشید :

 

خیلی ها فکر میکنند که خاصیت لینک شدن به سایر وبسایت تو همون لینکه ، در حالی که فقط اون ترافیک بازدیدکنندگان که به وبسایت شما وارد میشوند باعث افزایش رتبه و در نتیجه بالا رفتن سئو شما میشوند.

 

وبسایت های همرده و بزرگ تو زمینه های کاری خودتون رو پیدا کنید ، ان ها را در شبکه های اجتماعی دنبال کرده و سعی کنید با مدیران انها ارتباط برقرار کنید. این کار اسان نخواهد بود ولی برای موفقیت باید سختی بکشید.

 

۸- محتوای جدید و تازه عرضه کنید :

 

“محتوا را تازه و مربوط به کارتان نگه دارید ” این جمله ی گوگل در خصوص اهمیت بالای محتوا گذاری در وبسایت شماست.البته محتوا باید تولید بشه نه کپی

 

یک برنامه مشخص برای عرضه ی محتوای خود بچینید و پس از آن ، آن ها را سر ساعت عرضه کنید.

 

۹- شبکه های مجازی را جدی بگیرید:

 

شبکه های مجازی هرروز ، از روزه گذشته محبوب تر و معروف تر میشوند و اگر شما استراتژِی مشخصی برای جا باز کردن ور این شبکه های نداشته باشید حتما شکست خواهید خورد.

 

۱۰- پس از قدرمتند شدن در شبکه های اجماعی از ان ها هم ترافیک بگیرید :

 

پس از این تو شبکه های اجتماعی کسی شدید ! شروع به دریافت ترافیک از اونها بکنید. مثله کاری که دیجی کالا ، اپارات و حتی وبسایت های کوچیکتر انجام میدهند.

 

یکسری امتیازات ویژه برای کسانی که از شبکه های اجتماعی واد وب سایت شما میشوند بگذارید ، مثله قرعه کشی یا ….

 

به طور کلی باز هم میشه به این لیست موضوع اضافه کرد ولی مسئله کلی مشخصه ، مشتری های احتمالی خود را بشناسید ، بدانی انها به چه وبسایت هایی میروند ، در چه شبکه ها و کانال هایی عضو هستند . کارتان را از آنجا شروع کنید.

 

 

 

پایان



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

بهینه سازی تصاویر در هنگام طراحی سایت

زمانی که شما شروع به طراحی یک سایت وردپرسی میکنید یکی از اجزائی که بیشترین حجم داره تصاویر داخل وردپرس هستند. زمانی که یک صفحه شروع به لود شدن میکند بعد بعد از قالب سایت عکسا هستند که شروع به لود شدن میکنند. پس یکی از مهمترین عواملی که در سرعت سایت شما مهم نوع و سرعت لود شدن تصاویر شما هنگام لود صفحات است. پس میتوان گفت کم کردن حجم تصاویر از عوامل مهم در کاهش سرعت سایت است. همانطور که قبلا گفتیم افزایش سرعت سایت در سئو شما تاثیر خیلی زیادی داره در نتیجه بهینه سازی تصاویر یکی از مهمترین بخش های طراحی یک سایت است.

افزونه های زیادی در این زمینه وجود دارد که توسط شرکت ها و برنامه نویسان مختلف به صورت رایگان و یا غیر رایگان تولید شده است. از بهترین افزونه های موجود در این زمینه Image Optimizer است طراحی سایت فروشگاهی
اگر شما با تصاویر کار کرده باشید احتمالا کلمه lossless به گوشتان خرده است. افزونه image optimizer دقیقا از همین روش برای کاهش حجم عکس استفاده میکند و بهترین بهینه سازی را برای jpg و png انجام میدهد و با کمک گرفتن کلاس wp-image-editor هر پوشه ای در وردپرس تصاویرش بهینه سازی و اسکن میشود.

آموزش کاهش حجم تصاویر با img optimizer

وارد بخش افزونه ها شوید و گزینه افزودن افزونه را کلیک کنید. در کتابخانه وردپرس افزونه را سرچ کنید و افزونه مورد نظر را نصب کنید.
بعد از نصب وارد تنظیمات افزونه شوید. این افزونه شما ۴ بخش اصلی در بخش تنظیمات است.که مهمترین بخش آن همان بخش basic است.


• Debugging : این گزینه به این علت فعال میشود که اگر مشکلی پیش بیاید به شما پیغام خطا نشان دهد.
• Remove metadata : هر عکسی که شما استفاده میکنید شامل اطلاعاتی مثل نام، زمان ثبت عکس ، مکان ثبت… است که در داخل عکس ذخیره میشود.که با زدن این تیک این اطلاعات حذف میشود
• Lossy JPG optimization و Lossy PNG optimization: این دو گزینه اصل کار این پلاگین است که باعث کاهش حجم عکس ها میشود. ولی باید دقت داشته باشید این فرآیند ممکن است از کیفیت عکس اصلی بکاهد.
• Bulk delay : این گزینه باهث کم کردن فشار کار روی هاست میشود. که باعث میشود این فرآیند را با تاخیر بین عکس ها انجام دهد تا برای هاست مشکلی ایجاد نشود

با ذخیره کردن تغییرات از این به بعد تمامی تصاویر شما بهینه سازی میشود. همچنین در بخش رسانه ها شما ۲تا گزینه مشاهده میکنید که به کتابخانه شما اضافه شده است. که شامل گزینه های زیر است:


Bulk optimize : این گزینه باعث میشود که تمامی عکس هایی که تا الان داشته اید بهینه سازی شود. کافی که شما در این بخش گزینه start را بزنید خودش تمام کارهای لازم را انجام میدهد.
Unoptimized images: در این قسمت به شما تصاویری که هنوز بهینه نشده اند نشان داده میشود
ولی اگه کیفیت تصاویر برای شما خیلی اهمیت دارد باید تنظیمات خاصی را برای پلاگین فعال کنید.وارد بخش advance setting شوید. گزینه disable automatic را بردارید تا دیگر به صورت اتوماتیک تصاویر شما بهینه نشود. و خودتان بتوانید در بخش رسانه های کتابخانه هر عکسی که خواستید را جداگانه bulk optimize کنید.


یک نکته ای که وجود دارد این است که وردپرس خودش به صورت اتوماتیک از هر عکسی که لود میکنید ۳ سایز مختلف ایجاد میکند. شما میتوانید در بخش disable resizes تیک های disable creation را بزنید تا دیگر به وردپرس اجازه این کار را در اون سایز ندهید. و یا میتوانید در disable optimization افزونه را مجبور کنید فقط در کدام سایز بهینه سازی انجام دهد.


در نهایت باید گفت با بهنیه سازی تصاویر سرعت لود شما افزایش پیدا میکند که میتواند در جذب مخاطب و همچنین سئو سایت شما مفید باشد.برای طراحی سایت بهتر و نکات لازم مربوط به طراحی باطراحی سایت اسپیناس همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

تاثیر سئو وبلاگ در طراحی سایت

 

امروز می خواهیم در مورد موضوع تاثیر وبلاگ در طراحی سایت باهم صحبت کنیم. در طراحی سایت که انجام می دهید یکی از قسمت های مهم در وب سایت شما بلاگ خواهد بود که کسب و کار و برندینگ شما در بخش مهمی از سایت به نام بلاگ خواهد بود.

پس در کنار تمامی صفحاتی که سفارش می دهید حتما طراحی بلاگ خود را هم سفارش دهید. در این مقاله به مزایای مهم بلاگ اشاره خواهیم کرد و شما خواهید دید که وجود بلاگ برای شما ضروری و حیاتی خواهد بود.

مواردی و مزیت هایی که برای داشتن بلاگ در طراحی وب سایت شما را باهم مرور می کنیم:

بالا بردن ترافیک سایت

همزمان با طراحی سایت حتما بلاگ را داشته باشید. مقاله ها ، اخبار، متون هایی که در بلاگ قرار می دهید. باعث می گردد این مطالب در موتورهای جستجوگر توسط کاربران جستجو شود و افراد زیادی را به دلیل داشتن مطالب به طراحی سایت  شما هدایت کند. باید توجه داشته باشید که مطالب ، اخبارها یا مقاله ها باید مرتبط با وب سایت شما باشد. زمانی که شما مقاله ها یا اخبار را نداشته باشید در نتیجه بازدید کننده ای از سایت شما بازدید نمی کند.

بالا رفتن رنکینگ وب سایت

انتشار مطالب جدید در وب سایت شما یک مزیت بزرگ محسوب می شود. با مطالب جدید در سایت گوگل صفحات بیشتری را در جستجو به جستجوگر نشان می دهد. پس به راحتی می توانید با این کار هم میزان جستجو را بالا ببرید و هم میزان بازدید کننده از وب سایت شما بالا برود. از طرفی اگر مطلب بلاگ برای کاربر مفید باشد این امکان را دارد که مطالب شما را انتشار دهد و در وب سایت های دیگر به اشتراک بگذارد. این کار باعث افزایش بک لینک های سایت خواهد شد.

در صورتی که مطالب و اخبار در بلاگ شما زیاد می شود می توانید برای هریک از موضوعات دسته بندی را ارائه کنید که به راحتی کاربر بتواند مطالب مورد نیاز خود را جستجو کند. تولید محتوا هم کمک بسیار زیادی به وب سایت شما خواهد کرد که بهترین نتایج را در موتورهای جستجوگر داشته باشید.

بلاگ می تواند مزیت های زیادی داشته باشد از جمله بلاگ سایت شما مطالب جدید و مفیدی را در اختیار مخاطبان قرار می دهد. سعی کنید کیفیت مقاله ها را بالا ببرید تا مخاطبان زیادی را جذب کنید. تمامی موضوعات مربوط به وب سایت خود تولید محتوا کنید.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

طراحی سایت با وردپرس و آپدیت

 

امروز می خواهیم در مورد بروزرسانی کردن سیستم مدیریت محتوای وردپرس با هم صحبت کنیم و طراحی سایت با وردپرس و آپدیت آن را برای شما توضیح دهیم

برای آپدیت و بروز رسانی طراحی وب سایت سیستم مدیریت محتوای وردپرس دو روش وجود دارد روش دستی و روش اتوماتیک است

روش بروزرسانی دستی:

در ابتدا از همه فایل ها یک نسخه بک آپ تهیه کنید. شما می توانید از امکانات سی پنل استفاده کنید. وارد قسمت بک آپ شوید و یک فایل را کامل بک آپ بگیرید. کامل بک آپ را اصطاحا فول بک آپ می گویند. یا اینکه به صورت مجزا و تفکیک شده هم می توانید بک آپ از سایت خود تهیه کنید. در طراحی سایت قسمت مهمی که همیشه باید به آن توجه داشته باشید تهیه بک آپ است. که یک امر حیاتی برای وب سایت شما است. نتیجه بک آپ گیری این می شود که شما با اطمینان ادامه کار را انجام دهید و تمامی اطلاعات وب سایت حفظ خواهد شد.

در نظر داشته باشید که در سیستم مدیریت محتوای وردپرس می توانید از پست ها، کامنت ها و غیره وب سایت بک آپ بگیرید. اگر می خواهید راحت باشید برای تهیه بک آپ می توانید پلاگین WordPress Database Backup را نصب کنید و با استفاده از این افزونه به راحتی بک آپ کامل وب سایت را تهیه کنید. ممکن است استفاده از این پلاگین دچار مشکل شوید می توانید از همان روش قبلی برای تهیه بک آپ استفاده کنید.

 

گام دوم

بعد از تهیه بک آپ ، برای ارتقا وردپرس در ابتدا تمامی افزونه های فعال را غیرفعال کنید و همچنین قالب سایت را به حالت پیش فرض در وردپرس قرار دهید. برای غیرفعال کردن افزونه ها به قسمت Plugins بروید و همه افزونه ها را دی اکتیو کنید و برای تغییر قالب به پیش فرض هم به قسمت Themes بروید و پیش فرض پوسته Kubrick را فعال نمائید.

آخرین نسخه وردپرس  را از دانلود کنید و فایل زیپ را در کامپیوتر اکسترک کنید. در ادامه یکی از نرم افزار FTP Manger را انتخاب کرده مانند Filezilla برای انتقال فایل ها از روی کامپیوتر به هاست می باشد. پس از وارد شدن به فضای میزبانی تمامی فایل های وردپرس را پاک کرده و از روی کامپیوتر خود بک آپ های جدید را آپلود کنید.

در ادامه

دستور Upgrade را اجرا کنید با نوشتن کد HTML زیر :

http://sitedp.com/wordpress/wp-admin/upgrade.php

بعد از آپگریت کردن مجددا پلاگین های را فعال کنید و قالب را از پیش فرض تغییر دهید

روش بروزرسانی اتوماتیک

این روش بسیار سهل و آسان است شما به راحتی می توانید پلاگین WordPress Automatic Upgrade استفاده کنید. گام اول و دوم را همانند روش قبلی انجام می دهیم . افزونه فوق را در وردپرس نصب کنید. زمانی که افزونه را نصب کردید روی گزینه WordPress Automatic Upgrade Go to را کلیک کنید به طور اتوماتیک بک آپ می گیرد و نسخه جدید را جایگزین نسخه قدیمی می کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 10 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

تاثیر سئو وبلاگ در طراحی سایت

 

امروز می خواهیم در مورد موضوع تاثیر وبلاگ در طراحی سایت باهم صحبت کنیم. در طراحی سایت که انجام می دهید یکی از قسمت های مهم در وب سایت شما بلاگ خواهد بود که کسب و کار و برندینگ شما در بخش مهمی از سایت به نام بلاگ خواهد بود.

پس در کنار تمامی صفحاتی که سفارش می دهید حتما طراحی بلاگ خود را هم سفارش دهید. در این مقاله به مزایای مهم بلاگ اشاره خواهیم کرد و شما خواهید دید که وجود بلاگ برای شما ضروری و حیاتی خواهد بود.

مواردی و مزیت هایی که برای داشتن بلاگ در طراحی وب سایت شما را باهم مرور می کنیم:

بالا بردن ترافیک سایت

همزمان با طراحی سایت حتما بلاگ را داشته باشید. مقاله ها ، اخبار، متون هایی که در بلاگ قرار می دهید. باعث می گردد این مطالب در موتورهای جستجوگر توسط کاربران جستجو شود و افراد زیادی را به دلیل داشتن مطالب به سایت شما هدایت کند. باید توجه داشته باشید که مطالب ، اخبارها یا مقاله ها باید مرتبط با وب سایت شما باشد. زمانی که شما مقاله ها یا اخبار را نداشته باشید در نتیجه بازدید کننده ای از سایت شما بازدید نمی کند.

بالا رفتن رنکینگ وب سایت

انتشار مطالب جدید در وب سایت شما یک مزیت بزرگ محسوب می شود. با مطالب جدید در سایت گوگل صفحات بیشتری را در جستجو به جستجوگر نشان می دهد. پس به راحتی می توانید با این کار هم میزان جستجو را بالا ببرید و هم میزان بازدید کننده از وب سایت شما بالا برود. از طرفی اگر مطلب بلاگ برای کاربر مفید باشد این امکان را دارد که مطالب شما را انتشار دهد و در وب سایت های دیگر به اشتراک بگذارد. این کار باعث افزایش بک لینک های سایت خواهد شد.

در صورتی که مطالب و اخبار در بلاگ شما زیاد می شود می توانید برای هریک از موضوعات دسته بندی را ارائه کنید که به راحتی کاربر بتواند مطالب مورد نیاز خود را جستجو کند. تولید محتوا هم کمک بسیار زیادی به وب سایت شما خواهد کرد که بهترین نتایج را در موتورهای جستجوگر داشته باشید.

بلاگ می تواند مزیت های زیادی داشته باشد از جمله بلاگ سایت شما مطالب جدید و مفیدی را در اختیار مخاطبان قرار می دهد. سعی کنید کیفیت مقاله ها را بالا ببرید تا مخاطبان زیادی را جذب کنید. تمامی موضوعات مربوط به وب سایت خود تولید محتوا کنید.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

آموزش استفاده از فونت آیکن در طراحی سایت

 

در سایت های مختلف حتما آیکن های گرافیکی جذابی را دیده اید که برای شبکه های اجتماعی و یا برای داخل نوشته ها از آن استفاده شده است. حالا اینکه این آیکن ها عکس هستند و یا فونت؟ بیشتر درباره اش صحبت میکنیم و یا اینکه اصلا چه فرقی با هم دارند؟ و با اینکه کدوم یکی بهتر است؟
پس با ما همراه باشید تا درباره فونت آیکن ها با هم صحبت کنیم.
در سایت ها موقع طراحی سایت برای نمایش قشنگ تر شبکه های اجتماعی از آیکن های رنگی استفاده میکنند. ولی یک نکته وجود دارد آن هم اینکه اگر تعداد این آیکن ها زیاد باشد برای لود صفحه دچار مشکل میشوید اگر این آیکن ها را به صورت img داخل سایت قرار داده باشید. چون وب سایت برای لود این عکس ها مجبور است وقت صرف کند. راه حل برای استفاده از آیکن ها زیبا در سایت چیست؟
برای حل مشکل لود آیکن و همچنین سرعت … هنگام طراحی وب سایت از فونت آیکن استفاده میشود.

فونت آیکن چیست؟

در واقع فونت آیکن ها تصویر های وکتوری هستند که در قالب یک فونت ارائه میشوند. که شامل ویژگی های کم حجم بودن، سادگی استفاده ، توانایی تغییر در سایز بدون تغییر در کیفیت آیکن… را دارد.
فونت آیکن های زیادی در حال آمادن در بازار اینترنتی هستند.از معروف ترین فونت آیکن های موجود میتوان به Font Awesome اشاره کرد.
نحوه استفاده از Font Awesome در طراحی سایت
آخرین ورژن موحود فونت آیکن را از سایت http://fontawesome.io/ دانلود کنید. پس از دانلود در سیستم پوشه font و css آن را در فایل پروژه خود ذخیره کنید.
بعد از آن فایل ها را به سیستم خود متصل کنید. برای css کافی است آن را در head سایت خود اضافه کنید. حالا میتوانید از فونت آیکن ها در سایت خود استفاده کنید
وارد بخش آیکن های سایت http://fontawesome.io/icons/ شوید.همانطور که میبینید این سایت تعداد آیکن های فوق العاده زیادی دارد که میتوانید از آن ها در زمینه ای مختلف سایتتان استفاده کنید.

همچنین میتوانید با fa-2x ، fa-3x … اندازه ایکن را انتخاب کنید
نکته مهم: به دلیل اینکه این آیکن ها به صورت فونت هستند برای تغییر در رنگ و اندازه و جای ایکن ها… میتوانید از css استفاده کنید و به آن ها رنگ دلخواه را بدهید.

علت استفاده از فونت آیکن ها

وجود آیکن هایی که توانایی تنظیم سایز بدون تغییر در کیفیت آیکن صورت میگیرد. و همچنین سرعت بالا در بود آن ها از مهمترین ویژگیه ای استفاده از فونت آیکن ها است.ما در اینجا به معرفی font پرداختیم شما میتوانید از فونت آیکن های دیگری برای سایت خودتان استفاده کنید که این بر اساس سلیقه شخصی شما است.نکته مهم در استفاده از تمامی فونت آیکن ها این است که شما نحوه اجرا و استفاده از آن ها را یاد بگیرید



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

الگوریتم Rank Brain گوگل

 

 

مقاله ای که در طراحی سایت اسپیناس می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم در مورد الگوریتم Rank Brain گوگل است. برین رنک یک الگوریتم در گوگل است.

هر روز فاکتورهای زیادی به رتبه بندی در موتورهای جستجوگر اضافه می شود.گوگل نیز یکی از پرکابردترین ها در موتورهای جستجوگر است و در بازار موتورهای جستجوگر انحصاری شده است . الگوریتم های زیادی را برای جستجوی کاربران به کار می برد. در واقع این الگوریتم به گوگل کمک می کند تا خدمات بهتری را به کاربران بدهد در زمانی که کلمات کلیدی خود را جستجو می کند بهتر بتواند نتایج را به او نشان می دهد.

این الگوریتم به صورت Machin Learning است در واقع الگوریتم لینک برین یک یادگیری ماشینی گوگل است به نوعی می توانیم بگوییم یک هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی همانند به انسان دارد که قدرت یادگیری دارد.الگوریتم لینک برین در رابطه با جستجو در گوگل است که به کاربران کمک می کند.

عملکرد الگوریتم

برای درک این موضوع یک مثال میزنیم گوگل الگوریتمی به نام هامینگ برد دارد که نقش اساسی در جستجوی دارد فرض کنید شما یه ماشینی دارید که دارای اجزای مختلفی است این ماشین همان هامینگ برد است که بخش اصلی را الگوریتم لینک برین تشکیل داده است. این الگوریتم به جای این که از برنامه ای که قبلا برای آن برنامه ریزی شده پیروی کند در طول زمان خود ار آپدیت می کند.

الگوریتم لینک برین زمان زیادی نیست که وارد بازار الگوریتم ها شده است. با این الگوریتم جدید گوگل هوشمند تر شده است و در مسیر هوش مصنوعی و یادگیری هوش مصنوعی وارد شده است. بهینه سازی در طراحی سایت ها برای الگوریتم لینک برین بسیار سخت و پیچیده می باشد. عملکرد این الگوریتم بدین صورت است زمانی که کاربر کلمات را جستجو می کند فاکتورهای مختلفی نظیر مکان ، سابقه و … جستجوکننده مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت
آموزش استفاده از فریم ورک بوت استرپ در طراحی سایت
 

در مقاله قبلی در مورد بوت استرپ صحبت کردیم و گفتیم که چرا بوت استرپ فریم ورک محبوب بین طراحان سایت است. در این جلسه سعی میکنیم شما رو با این فریم ورک بیشتر آشنا کنیم و نحوه استفاده از این فریم ورک را آموزش میدهیم.

نصب بوت استرپ در پروژه طراحی سایت

برای استفاده فریم ورک بوت استرپ در کدهای طراحی سایتتان باید ابتدا وارد سایت getbootstrap.com شوید و بوت استرپ را دانلود کنید. فایلی که دانلود مکنید داخلش فایل css و js است که باید استایل min  (استایل فشرده شده) را در head سایتتان اضافه کنید و js min را در انتهای body فراخوانی کنید تا به درستی اجرا شود.

نکته: هنگام استفاده از بوت استرپ و یا حتی کدهای شخصی خودتان کد ریسپانسیو  در head را فراموش نکنید:

<meta name=”viewport” content=”width=device-width, initial-scale=1, shrink-to-fit=no”>

این مواردی که تا الان گفتیم برای شروع کار ابتدایی بوت استرپ کافی است.حالا شروع میکنیم استفاده از کدهای بوت استرپ را یاد میگیریم

کد نویسی با بوت استرپ

 

در سایت /www.w3schools.com/bootstrap میتونید تمام مواردی که در بوت استرپ قابل استفاده است را یاد بگیرید.در ستون سمت چپ این سایت تمامی المان های استفاده شده در بوت استرپ که به طراحان برای طراحی سایتشان کمک میکند را آموزش داده است. در این سایت کلاس های اختصاصی جدول ، عکس ، آیکن ها و منو… هر کدام به صورت جداگانه توضیح داده شده است

اولین گام و در واقع مهمترین گام grid بندیهای استفاده شده در بوت استرپ است که بیشتر طراحان برای ستون بندی های سایتشان از بوت استرپ استفاده میکنند تا بتواند به راحتی سایت خودشان را ریسپانسیو و استاندارد طراحی کنند. در آینده در مورد ستون بندی ها و ردیف بندی های بوت استرپ بیشتر صحبت میکنیم.

 

بوت استرپ دارای کلاس هایی است که باید از اون کلاس ها در کدهای خودتان استفاده کنید. به عنوان مثال در عکس بالا که کدهای grid آماده است در div ها از کلاس های بوت استرپ برای ستون بندی استفاده شده است.

در آموزش های بعدی در مورد grid های بوت استرپ بیشتر صحبت میکنیم. با آموزش های طراحی سایت اسپیناس همراه باشید

 



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 شهريور 1396 | نظرات ()